![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej! Vilken otrolig resurs detta forum är om man, som jag, söker "förstahands"-info om ön (och Grekland ö h)! Jag sonderar för att hitta det optimala hörnet av världen för mig att koppla av, men samtidigt ta med mitt internetbaserade jobb och bo i längre perioder även under lågsäsong. Har också tankar om att i det långa loppet köpa ett litet hus, men tror att det i dagens instabila ekonomiska läge är bättre att vänta, och hellre känna sig för var man trivs osv... Något jag kommit fram till genom att följa inläggen här!
Kanske någon här har tips om hur jag, som har lite "udda", t o m kanske "motsägande" önskemål om boende hittar det! Det måste finnas internet, ligga nära ngn affär och taverna - jag är inte bilburen! - helst förstås i den pittoreskaste ![]() ![]() Mitt Shangri-La kanske ligger någon annan stans i Grekland, men en annan sak som jag tror jag förstått bl a genom att följa trådarna här, är att till Kreta verkar det lättast för oss svenskar att ta sig, även off-season. Jättetacksam för tips, skulle jag bli! ![]() /LenaMärta |
|
||||
|
||||
![]()
Hej,
Jag skickar dig ett pm omgående. //Kikh |
|
|||
|
|||
![]()
Vi er en dansk familie, som har et lille hyggeligt traditionelt græsk hus, som vi i forvejen udlejer til et ældre svenst ægtepar, det er ledigt i juni, juli i år.
Huset ligger i en lille landsby tæt på strand og bjerge. Huset er beregnet til 2 personer, det indeholder gårdhave med blomster, stor tagterasse med udsigt til de hvide bjerge, havet og al aftenlyset ind mod Chania. I huset er et lille køkken med spiseafd., stue, soveværelse, badeværelse med brus. Det er tv og vaskemaskine i huset, samt al køkkengrej, ovn, komfur. Hvis man er interesseret kan jeg sende billeder. Tina |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Tina! Jag är ute efter att hyra ett hus i juni 2 veckor. Är huset ledigt? Var ligger huset? Jag är en kvinna som också framöver vill ha ett mer "permanent" boende på Kreta men som vill känna mig för ang plats. Jag älskar grekland och åkt många ggr, 50 år jobbar som medicinsk sekreterare på Karolinska Stockholm/Huddinge. MVH Lisa
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej Lisa
Jeg har prøvet at sende dig en meddelelse, men du er velkommen til at maile til mig på stivej@jacobsen.mail.dk Vores hus er ledigt i juni, Ser frem til at høre fra dig. Tina |
![]() |
|
|