|
|||
|
|||
Sound of the see
Är det någon som bott på Sound of the see? Om man skall jämföra med Zephyros vilket är då bäst. ´Vi är fyra vuxna och två små barn som åker i september. Är det svårt att boka boende på plats i september?
|
|
|||
|
|||
Sv: Sound of the see
Det kan jag inte tänka mig att det är, men just Karpathos kan jag förstås inte yttra mig om. I andra halvan av september kan jag absolut inte tro att det är svårt att komma obokat någonstans i Grekland.
Lissi |
|
||||
|
||||
Zephyros ligger vid en sidogata till huvudvägen. Lugnt och stilla, men ändå nära till mängder av tavernor, barer, stranden och Pigadias centrum med affärer, banker etc. Sound of the Sea ligger för sig självt nere i en vik. Fågelvägen är det inte mycket längre in till stan, men vägen är enslig och går över ett berg. Långa uppförsbackar åt båda hållet. Inget runt om annat än vild natur. Fint hotellområde, men alldeles för avskilt för min smak. Andra gillar just det, smaken är ju olika, som bekant.
Karin som helst bor mitt i stan. |
|
||||
|
||||
Jeg har bodd på SOTS og trivdes veldig bra der. Stille og rolig område. Fint basseng. Store leiligheter. Ulempen kan være at det er litt langt å gå til stranda med små barn. Og så er det flere som har klaget på at det spilles høy musikk ved bassenget hele tida, men det var ikke plagsomt for oss.
|
|
|||
|
|||
Hej
Kan varmt rekommendera SOTS. Ett mycket bra hotell som drivs av fantastiska människor. Vi bodde där förra året i september och är mkt nöjda, så nöjda att vi för första gången åker tillbaks till samma ställe! Kan ej jämföra med andra hotell eftersom det var första gången på Karpathos för oss. Samtidigt som oss bodde där en barnfamilj med barn i samma ålder som era, väldigt nöjda dom med. Visst är det en lång backe upp och ner till o från byn, så det blir en massa promenader, men det behöver man efter all god mat. Vi hyrde bil i sju dagar, det behövs om man skall kunna ta sig till alla underbara stränder. Måste också berömma Helena och Roula, mor och dotter, som driver hotellet. Helt fantastiska människor. Deras personliga service och Roulas goda mat gjorde att vi stannade på hotellet några kvällar o bara njöt. Vi gillar inte pooler, men deras saltvattenpool var jätteskön. Vi blev så nöjda att vi återvänder i Maj, denna gång för att stanna tre veckor och fira vår 25-åriga bröllopsdag med våra vuxna barn. Kram från oss som längtar |
|
|||
|
|||
Är det någon som vet hur långt det är mellan Flygplatsen och Karpathos stad respektiv flygplatsen och Lefkos?
Hur långt är det mellan Karpathos och Lefkos? Är det lätt att få taxi från flygplatsen till någo av ställena.? |
|
||||
|
||||
Taxibilarna står alldeles utanför dörren när man kommer ut från ankomsthalen!
Till Pigadia är det ca 8 km och till Lefkos är det väl ca 2 mil! Riitta |
|
|||
|
|||
...jag har för mej man kan mäta avståndet mellan två punkter på Google Earth.....var som helst på jorden, eller är jag ute och cyklar,månne....??
|
|
|||
|
|||
Är det någon som vet om det finns taxi bilar med barnstolar?
Kan man förbeställa? I så fall vart mailar man? |
|
|