![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tjena!
Till er som varit på Kalymnos. Stämmer det att prisnivån (framför allt mat) är lägre på Kalymnos jämfört med andra grekiska öar? Tacksam för svar! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mat vet jag inte, men det är då jädrigt billigt att åka taxi.
/Wolfen |
|
|||
|
|||
![]()
Ah schysst! Så du åt inget när du va där då?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nä, jag drack bara
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det stämmer att det är billigare att leva på Kalymnos än på många andra Grekiska öar
![]() ![]() Siw o Lena Längtan dit är stor ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Prisnivån på maten är därstädes lägre, men framförallt kvaliteten är högre än på någon annan plats vi sedan 1985 upplevt i Grekland. Och i sommar ska vi åter njuta maten i Pandeli såväl som i Aghia Marina, Alinda och Platanos. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vad härligt hörrni! Tyvärr är ju inte Grekland det billigaste landet att åka till som turist men tur att Kalymnos är någorlunda billigt!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Personligen tycker jag att det är väldigt svårt att jämföra priser då man sällan har ett standardiserat mått. En grekisk sallad brukar jag roa mig med att jämföra priset men den kan ju också variera i storlek och kvalité. En annan sak som är rätt lätt att jämföra kan vara färskpressad apelsinjuice.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Nog för att jag bor här men vi går inte ut och äter särskilt ofta. Om och när vi går ut tittar vi inte på priset, men ska man äta ute hela vistelsen är det nog klokt att kolla lite!
Om jag är på stan och blir hungrig kan jag få en utmärkt souvlaki för 2.50. En macka med allt möjligt i ungefär samma pris. Igår fick jag en ny favorit: på bageriet i hörnet vid taxitorget finns småbagetter med ost i: 1 euro, jättegoda. Restaurangpriser finns det säkert nån annan som känner till. |
|
||||
|
||||
![]()
Förra sommaren så gick notan på ca 10- 12 euro med mat plus en Mythos till både på Kalymnos och Karpathos.
Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Samme pris som på Kreta med andre ord. Det følger da også med en dessert og et glass, eller to, med husets raki.
|
|
||||
|
||||
![]()
Precis, man brukar ju få alltid något till "efterätt"
![]() Riitta ![]() |
![]() |
|
|