|
|||
|
|||
Långgrunda sandstränder?
Vi vill åka till Naxos i sommar med våra barn som är 3,5 och 5,5 år. Vi vill ha sandstränder som är långgrunda. Var är det bäst att vi bor då? Jag beställde en resa till Agios Propokios (eller hur det nu stavas) men så såg jag att det blir djupt ganska fort där? Stämmer det? Är det bäst för oss att vara i Naxos stad? Jag tycker att det ser så fint ut vid Agios Prookios, Agia Anna och Plaka så jag skulle gärna åka dit om sandstranden är långgrund? Tacksam för svar!
Med vänlig hälsning Magdalena |
|
||||
|
||||
Sv: Långgrunda sandstränder?
Väljer du St Georges stranden i Naxos stad, så är den perfa för småbarn. Den är långgrund. Samma med Plaka, bortanför Agia Anna. Den minns jag som relativt långgrund.
/Wolfen |
|
||||
|
||||
Nja, jag håller med till vissa delar.
Agios Georgios inne i stan är väldigt långgrund, perfekt för små barn. Däremot skulle jag vilja påstå att både Ag. Prokopios, Ag. Anna och Plaka blir djupa rätt fort. /Z |
|
||||
|
||||
Citat:
Agios Georgios, eller S:t George om en del säger, är extremt långgrund, passar ypperligt för små barn. |
|
||||
|
||||
Citat:
Vilket är en mycket härligt strand och rekommenderas! |
|
|||
|
|||
Vilken bra och talande bild
|
|
|||
|
|||
Hej, det kan tyvärr vara risk för avloppsutsläpp på St George stranden Det hände oss 2010, hela stranden stängdes av och det luktade inte "hallon" precis så sen dess har vi inte badat där, men efter att en grävmaskin vänt ner skiten på sanden var det fritt att bada igen Vi har varit i Agios Prokopios med en 1 åring och 4 åring och det har funkat bra,de sitter ju bara vid vattenbrynet ändå, och vattnet är ju mycket bättre där.
|
|
|||
|
|||
Vattnet i Prokopios är mkt klarare än inne i stan. Det blir rätt fort djupt men vi har under åren sett många familjer med små barn vid stranden. Förra året hade vi med oss vårt barnbarn som då var 3 år. Hon trivdes som ficken i vattnet, där hon flöt omkring med sina "muskler" på överarmarna. Inga problem alls om man bra har uppsikt över dem!
Har hört många som badat inne i stan och sedan kommit ut till Prokopios och sagt "varför kom vi inte hit tidigare!". Kicki |
|
|||
|
|||
Citat:
Då var jag oxå där |
|
|