Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-26, 20:23
Stephan Stephan är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Må logge inn på nytt hele tiden

Hver gang jeg lukker (stänger) Kalimera blir jeg kastet ut og må logge inn på nytt om jeg vil inn. Jeg har krysset av for "Kom i håg mig". Cookies er på. Jeg er medlem på mange nettsider i inn- og utland, og det er bare Kalimera som oppfører seg sånn. Hvordan kan jeg rette på dette? Noen som vet? Jeg har PC og Windows 7.

Vennlig hilsen
Stephan
Svara med citat
Gammal 2012-01-26, 21:19
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Må logge inn på nytt hele tiden

Se till att du använder dig av kalimera.nu, och inte kalimera.se. På kalimera.se brukar nämligen det problem som du beskriver uppstå.

Ann-Kristin
Svara med citat
Gammal 2012-01-26, 22:44

Ja, jeg bruker adressen <kalimera.nu>. For å svare på ditt innlegg måtte jeg logge meg inn på nytt.
Svara med citat
Gammal 2012-01-27, 15:39
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

När det inte fungerar med något annat brukar det hjälpa att tömma cache-minnet. Prova med det.
Svara med citat
Gammal 2012-01-27, 15:49
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Hur man tömmer Cachen på olika webbläsare finner den vetgirige på länken här nedan

http://www.sitoo.com/se/toem-cache.htm

Arne
Svara med citat
Gammal 2012-01-27, 20:52

Takk til "Kalimera" og "Arne" - men dessverre, det hjelper ikke. Presis som før blir jeg bedt om "användarnamn" og passord hver gang jeg vil in. Jeg skrev tidligere at dette problemet bare oppsto med Kalimera. Jeg ser nå at det samme skjer med en annen svensk nettside: Fotosidan.se. Alle andre nettsider - norske, engelske, tyske - "kommer i håg" meg fra gang til gang, men altså ikke disse to svenske nettsidene.

Vennlig hilsen
Stephan
Svara med citat
Gammal 2012-01-28, 22:53
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Nu är det väl så att Kalimera är gjort så att man loggas ut automatiskt efter en viss tids inaktivitet så det är det som händer. Det är väl både på gott och ont att man blir utloggad men som jag förstått det så sparas det lite på kapaciteten på servern om man loggas ut i stället för att alla alltid är inloggade.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 02:29

Du har nok misforstått, så jeg skal forsøke å forklare det tydeligere. Nu har jeg logget meg inn for å skrive dette. Om jeg så går ut av Kalimera og forsøker igjen etter 30 sekunder, så må jeg jeg logge meg inn på nytt med användarnamn og lösenord. Sagt med andre ord: Systemet glemmer (glömmer) meg i samme øyeblikk som jeg går ut av Kalimera. (Jeg har som sagt markert ruten "kom ihåg mig".

Stephan
Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 09:11
mrwalker mrwalker är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2006

Funksjonen "kom ihåg mig" lagrer antagelig informasjonen sin i Cookies, så det virker som om det er her problemet problemet ligger. Har du slått Cookies av i din nettleser? Er du ikke kjent med funksjonen er det enkleste å bare teste med en annen nettleser og se om det fungerer da, det er plenty å velge mellom.
Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 16:39

Citat:
Ursprungligen postat av mrwalker Visa inlägg
Funksjonen "kom ihåg mig" lagrer antagelig informasjonen sin i Cookies, så det virker som om det er her problemet problemet ligger. Har du slått Cookies av i din nettleser?
Om du hadde lest mine tidligere innlegg før du svarer, ville du ha sett at cookies er slått på og at alle andre nettsider hvor jeg er medlem, norske, tyske og engelske, fungerer som de skal. Eneste unntak - som også sagt før - er Kalimera og en annen svensk nettside (fotosidan.se).

Stephan
Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 17:20
mrwalker mrwalker är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Stephan Visa inlägg
Om du hadde lest mine tidligere innlegg før du svarer, ville du ha sett at cookies er slått på og at alle andre nettsider hvor jeg er medlem, norske, tyske og engelske, fungerer som de skal. Eneste unntak - som også sagt før - er Kalimera og en annen svensk nettside (fotosidan.se).

Stephan
Jeg beklager så mye at jeg ikke la merke til den detaljen i farten. Mitt råd er allikevel det samme.
Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 17:51
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Jag gjorde nyss en provokationsinställning på min webbläsare för att försöka frå fram autoutloggning från Kalimeraforumet. Det lyckades!

Alltså; För att du ska komma tillrätta med problemet föreslår jag att du går in under Start- Inställningar- Kontrollpanelen- Internetinställningar- Sekretess. Där ger du tillåtelse för alla Kalimerarelaterade cookies.

Arne
Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 19:37
pawik pawik är inte uppkopplad

Jag tror att mrwalker ville försöka hjälpa dig så det är onödigt att hålla den tonen i ditt svar.

Som Arne skriver så är det säkert inställningarna i IE som spökar.

Defaultinställningarna i IE 9 gör att man blir utslängd som du beskrivit.

Gör så här:

Inställningar -> Internetalternativ -> Sekretess

Platser -> kalimera.se Tillåt
-> kalimera.nu Tillåt

Då står under Hanterad webplats.
kalimera.se Tillåt alltid
kalimera.nu Tillåt alltid

Klicka Ok

Problemet borta.

Själv använder jag ofast opera eller chrome som web-läsare och där har jag inte sett detta problemet.

/pawik
Svara med citat
Gammal 2012-01-29, 20:16

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Jag gjorde nyss en provokationsinställning på min webbläsare för att försöka frå fram autoutloggning från Kalimeraforumet. Det lyckades!

Alltså; För att du ska komma tillrätta med problemet föreslår jag att du går in under Start- Inställningar- Kontrollpanelen- Internetinställningar- Sekretess. Där ger du tillåtelse för alla Kalimerarelaterade cookies.

Arne
Takk, Arne. Nå har jeg forsøkt ditt siste forslag: Kontrollpanel/innstillinger for Internett/Personvern (som er norske Windows' betegnelse for det svenske "sekretess"). Der har jeg skrevet inn Kalimera.se og Kalimera.nu og krysset av for "tillat alltid". (Ingen andre nettsider fins der, men de fungerer i alla fall.) Men det løste heller ikke det aktuelle problemet. Så da kommer vi vel ikke lengre... Det kan virke som det fins en bug et eller annet sted. (Jeg har Internet Explorer 9 under Windows 7, 64 bit.)

Stephan

Til pawik: Det var ikke min mening å fornærme eller krenke noen. Men jeg mener likevel at det er fornuftig å sette seg inn i det man svarer på, så slipper begge parter å sløse tid.

Stephan
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:38.