|
|||
|
|||
Må logge inn på nytt hele tiden
Hver gang jeg lukker (stänger) Kalimera blir jeg kastet ut og må logge inn på nytt om jeg vil inn. Jeg har krysset av for "Kom i håg mig". Cookies er på. Jeg er medlem på mange nettsider i inn- og utland, og det er bare Kalimera som oppfører seg sånn. Hvordan kan jeg rette på dette? Noen som vet? Jeg har PC og Windows 7.
Vennlig hilsen Stephan |
|
||||
|
||||
Sv: Må logge inn på nytt hele tiden
Se till att du använder dig av kalimera.nu, och inte kalimera.se. På kalimera.se brukar nämligen det problem som du beskriver uppstå.
Ann-Kristin |
|
|||
|
|||
Ja, jeg bruker adressen <kalimera.nu>. For å svare på ditt innlegg måtte jeg logge meg inn på nytt.
|
|
||||
|
||||
När det inte fungerar med något annat brukar det hjälpa att tömma cache-minnet. Prova med det.
|
|
||||
|
||||
Hur man tömmer Cachen på olika webbläsare finner den vetgirige på länken här nedan
http://www.sitoo.com/se/toem-cache.htm Arne |
|
|||
|
|||
Takk til "Kalimera" og "Arne" - men dessverre, det hjelper ikke. Presis som før blir jeg bedt om "användarnamn" og passord hver gang jeg vil in. Jeg skrev tidligere at dette problemet bare oppsto med Kalimera. Jeg ser nå at det samme skjer med en annen svensk nettside: Fotosidan.se. Alle andre nettsider - norske, engelske, tyske - "kommer i håg" meg fra gang til gang, men altså ikke disse to svenske nettsidene.
Vennlig hilsen Stephan |
|
||||
|
||||
Nu är det väl så att Kalimera är gjort så att man loggas ut automatiskt efter en viss tids inaktivitet så det är det som händer. Det är väl både på gott och ont att man blir utloggad men som jag förstått det så sparas det lite på kapaciteten på servern om man loggas ut i stället för att alla alltid är inloggade.
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
Du har nok misforstått, så jeg skal forsøke å forklare det tydeligere. Nu har jeg logget meg inn for å skrive dette. Om jeg så går ut av Kalimera og forsøker igjen etter 30 sekunder, så må jeg jeg logge meg inn på nytt med användarnamn og lösenord. Sagt med andre ord: Systemet glemmer (glömmer) meg i samme øyeblikk som jeg går ut av Kalimera. (Jeg har som sagt markert ruten "kom ihåg mig".
Stephan |
|
|||
|
|||
Funksjonen "kom ihåg mig" lagrer antagelig informasjonen sin i Cookies, så det virker som om det er her problemet problemet ligger. Har du slått Cookies av i din nettleser? Er du ikke kjent med funksjonen er det enkleste å bare teste med en annen nettleser og se om det fungerer da, det er plenty å velge mellom.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Stephan |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Jag gjorde nyss en provokationsinställning på min webbläsare för att försöka frå fram autoutloggning från Kalimeraforumet. Det lyckades!
Alltså; För att du ska komma tillrätta med problemet föreslår jag att du går in under Start- Inställningar- Kontrollpanelen- Internetinställningar- Sekretess. Där ger du tillåtelse för alla Kalimerarelaterade cookies. Arne |
|
|||
|
|||
Jag tror att mrwalker ville försöka hjälpa dig så det är onödigt att hålla den tonen i ditt svar.
Som Arne skriver så är det säkert inställningarna i IE som spökar. Defaultinställningarna i IE 9 gör att man blir utslängd som du beskrivit. Gör så här: Inställningar -> Internetalternativ -> Sekretess Platser -> kalimera.se Tillåt -> kalimera.nu Tillåt Då står under Hanterad webplats. kalimera.se Tillåt alltid kalimera.nu Tillåt alltid Klicka Ok Problemet borta. Själv använder jag ofast opera eller chrome som web-läsare och där har jag inte sett detta problemet. /pawik |
|
|||
|
|||
Citat:
Stephan Til pawik: Det var ikke min mening å fornærme eller krenke noen. Men jeg mener likevel at det er fornuftig å sette seg inn i det man svarer på, så slipper begge parter å sløse tid. Stephan |
|
|