|
|||
|
|||
Karpathos
Åker till Karpathos stad i höst o undrar om någon har erfarenhet av ett Apollohotell som heter Parasol? All info mottages tacksamt,både positiv o negativ.
Tack på förhand... //Kalle |
|
|||
|
|||
Sv: Karpathos
Det ligger en bit nedanför musiktavernan Pelagos vid "stora vägen" mot Aperi.För nåt år sen så renoverade dom och jag har varit inne i baren och lånat böcker.Det verkar väldigt trevligt och Riitta har bott där och tyckte det var bra,så hon skriver nog och berättar mera.... ;-D
Mvh, Mikke |
|
|||
|
|||
Har inte bott där själv men mina föräldrar bodde där 2010. De var verkligen supernöjda! De älskade poolområdet och restaurangen, dessutom gillade de närheten till både strand och stad. Det är faktiskt första gången de pratar om att de vill åka tillbaka till samma hotell
Senast redigerad av Lajsa den 2012-02-07 klockan 15:36. |
|
||||
|
||||
Får väl göra som Mikke säger jag har bott där en gång och är väldigt nöjd med boendet. Hade rum högst upp, stort och fin utsikt mot havet. Badrummet var också ovanligt stort för att vara i Grekland, balkongen också Nära till stranden och till flera bra tavernor!
Inte så långt till centrum heller Tror säkert att du blir nöjd med och bo där Riitta |
|
||||
|
||||
Hej igen!
Här är en bild från min balkong Riitta |
|
|||
|
|||
Tack för infon...Låter som man gjort ett bra val
Ha de så bra... //Kalle o Annalena |
|
|||
|
|||
...huset med de uppstickande grejerna till höger på Riittas bild, är ofta betittad och befotad p.g.a alla karyatider,lampor,etc, mm.Det begos av den kvinnliga chefen för skattekontoret på ön samt hennes make, som är läkare.Huset skiljer sej en del från övrig bebyggelse,så ni får väl ta en liten promenix dit.Mittemot ligger också Zephyros Village, som också är väl värt en titt....:-D
Mvh, Mikke |
|
|||
|
|||
Hej!
Jag har bott på Parasol och rum nr 30 och år 2008. Hotellet var mycket trevligt och bra läge. Resturangen är en riktig höjdare med jättegod mat. Vi mina besök på Karp brukar jag alltid äta middag där minst 1 gång. Du har gjort ett bra val. Ha det gott och trevlig semester. Åsa |
|
||||
|
||||
Vi har bott på Parasol och var jättenöjda med allt! Jag kan verkligen rekommendera restaurangen, supergod mat.
|
|
|||
|
|||
Jag undrar om det finns rum på hotellet som har balkongen vänd åt andra hållet? Jag är också sugen att boka men vill ju inte ha balkongen åt andra hållet.
|
|
||||
|
||||
Kan bara instämma i hyllningskören. Bodde på Parasol 2009 och var helnöjd med min vistelse där. Nära både till stad och strand. Trevlig personal, härligt poolområde och med en restaurang som serverade mycket smakfulla rätter. Fräscha rum och med troligtvis den största balkong jag haft under mina greklandturer. Bra val helt enkelt.
@Riitta: Känner igen balkongen och utsikten. Kan mycket väl vara just det rummet vi bodde i |
|
|