|
|||
|
|||
Tips på boende för barnfamilj
Hej,
Jag och min familj bestående av man och tre barn i åldern 6-8 år planerar åka till Naxos i sommar. Jag är nu på jakt efter tips på trevliga boenden, gärna hyffsat billigt och nära till strand och stad/by. Är mer ute efter charm och vänlighet än lyx och glamour. Någon som har varit där nyligen och kan rekomendera nåt ställe som kan passa en barnfamilj?? |
|
||||
|
||||
Sv: Tips på boende för barnfamilj
Vilken tid på sommaren ni åker och vilken standard ni vill ha har stor betydelse för priset.
Eva |
|
|||
|
|||
Hej Eva. Vi åker i slutet på juni och ska va iväg i två veckor. Vi tänkte börja med Naxos och sedan åka över till Paros. Gällande standard, så önskar vi ju att det ska va fräscht och ha dusch och toalett. Men annars inga större krav. Tänker mig ett genomsnittspis på 700kr per natt för hela familjen. Kan det vara rimligt, eller vad tror ni?
|
|
|||
|
|||
Re: Tips på boende för barnfamilj
Hej, Kan verkligen rekommendera Agios Prokopios Hotel i Naxos och Windmill apartments (Anemomylos apartments) i Paros - Naoussa. Vi bodde en vecka på Naxos och en vecka på Paros förra året. Barnen trivdes jättebra på både hotell pga poolen. Vi hade en liten lägenhet/studio som hade ett litet kök och man kunde fixa frukost, lunch osv smidigt. Både hotell var nära till stranden och I Naoussa var vi nära till centrum (som är jättefin och mysig). I Naxos fick vi åka buss in till Naxos stan på kvällen men det finns lite restauranger och mataffärer i Agios Prokopios. Vi förbokade pga vi åkte i Juli och barnen vill ha pool - betalade 80E per natt (ca 720kr) men vi fick transport till hamnen gratis. Jag tror att du kan få billigare på plats om inte poolen är så viktigt. Mejla direkt till ägarna (google på deras hemsida) och fråga efter pris - både ägarna är jättetrevliga. Vi hade tänkt att åka tillbaka till Naoussa på sommaren men nu blev det Kreta istället eftersom Malev som vi hade tänkt att åka med gick i konkurs. Lycka till med planeringen
|
|
||||
|
||||
Vänner till mig bodde på Hotel Dimitra förra året och de var nöjda. Lite billigare än Hotel Prokopios som är ett mycket trevligt ställe. Jag har varit där och tittat för några år sedan när vi bodde inne i stan.
Eva |
|
|||
|
|||
Vi har bott på Dimitra två år i rad (2009 och 2010) och trivts superbra. Vi var 2 vuxna, 3 tonåringar och en 6-åring första året och nästa år ytterligare en tonåring. Dimitri ordnade med extrasängar så att vi klarade oss med en respektive två studios. Bra pool, vackert hotell med snygga detaljer både ute och inne. Det är väldigt nära till affärer, strand och busshållplats. Betalade tror jag 70 euro för det större rummet där vi sov 4 pers. Rekommenderas varmt.
|
|
|||
|
|||
Tack för alla tips! Undrar nu om någon kan rekomendera något hotel vid Agia Anna? Kan inte riktigt bestämma om vi ska bo där eller vid Agios Prokopios.
|
|
|||
|
|||
Tack Aussie för dina rekomendationer. Tänkte boka på Windmill Paros. Ser jättemysigt ut! Såg även dina fina bilder från Naoussa. Vilka stränder åkte ni till? Var det enklast att ta buss eller båt? Mina tvillingtjejer är 6 år, så några långa promenader blir det nog inte... Men åhh, vad jag längtar.
|
|
|||
|
|||
Hej forumet!
Vi är just hemkomna från Naxos-Paros-Antiparos med en tvååring och en femåring och vill tipsa om Pension Irene 2. Vi var ju där litet före säsongen startat och fick en liten lägenhet med två rum och kokvrå för 40 euro (priserna går väl upp under sommaren). Det ligger mellan Naxos stad och stranden, med några minuters promenad till båda. Det bästa med hotellet är Irene själv, som fixade fram en babysäng och framför allt; skämde bort vår femåring med kakor och glass varje gång han gick förbi hennes expedition. Hon förgyllde vår semester! http://www.irenepension-naxos.com/ Annars hade vi nog föredragit att bo i Agia Anna före Agios Georgios ur barnsynpunkt. Härliga restauranger direkt på stranden. |
|
|