![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi ska förboka på Haris i juli. Vad jag förstår så har dom flera olika byggnader med olika lägen. Vilken ska man välja? Vi vill helst ha en studio med kvällssol.
Tacksam för lite råd. Mvh Lars o Barbro |
|
||||
|
||||
![]()
Nja, alla studios på Haris är ju vända ut mot havet, så det blir morgonsol
där. Men uppe vid haris andra Hotel, Yorgios, där finns det ju en stor solaltan på "baksidan" två tr upp. Där lär det vara kvällssol. Men, om ni tar en studio en tr upp på Haris, då har ni ju loftgången på baksidan att sitta på. Där är det nog kvällssol. Arne |
|
|||
|
|||
![]()
Tackar.
Morgonsol är ju heller inte fy skam, mitt i sommaren kan det nog vara skönt med lite skugga på kvällen. Vilket hus och ev nummer rekommenderar du? Vi ska stanna i 5 nätter. Lars o Barbro |
|
||||
|
||||
![]()
Vi gillar studio nr 1, hörnstudion. Där finns ju fönster både mot havet och gränden. Det blir enligt vårt förmenande mycket ljusare i studion på det sättet. Den studion ligger i markplanet.
Arne och Birgitta Direkt från sonens hus i Sundbyberg |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Arne.
Jag har skickat en förfrågan nu. Lars |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Arne !
Vi har bokat nu, det blir 7 nätter i nr 2. Hoppas att den är ok. Vi har läst flera trådar och det verkar som om det kan vara si o så med sängarna? Eller gäller det bara om man har en extra säng i studion? Lars o Barbro |
|
||||
|
||||
![]()
Ni kanske läst om (och sett bilden på) den extra"säng" som vi fick in i studion då vi var fyra stycken, två vuxna och två barn som skulle bo i en liten studio med bara en säng. Den dubbelsäng vi hade var en standard säng med grekiska mått mätt, och den får två vuxna plats i, men den säng som vår dotter (7 år) fick kan man inte ens kalla en säng. Ett skämt var den! Madrassen var ojämn så man låg i nedförsbacke (eller uppförsbacke om man nu föredrog det) och min man som inte tyckte E skulle sova i den, sov en halv natt och gav upp. Resten av tiden låg han tvärs över sängen i fotändan. Tur att vi bara stannade i två nätter :-)
|
|
|||
|
|||
![]()
Det låter ju inget vidare förstås.
Hade ni studio 2? Vi är ju bara 2 vuxna så det kanske går bra ändå. Lars |
|
||||
|
||||
![]()
Ni behöver inte oroa er för de ordinarie sängarna , är som sängar är mest i Grekland, ok men inget att skriva hem om
![]() Ps den omtalade tältsängen är inget för vuxna men vår 7-åring sov utan problem när vi bodde där... |
|
||||
|
||||
![]()
Haris studios är det nog inte meningen att man ska bo 4 stycken i. Tre går bra, sedan tycker jag man ska hyra 2 studios.
Sängarna är bra. Jag är lite känslig för hårda, grekiska sängar, men den månad vi var där i december-januari bad jag direkt om en extra madrass.Sov gott varje natt. Det har jag bett om på andra ställen och fått en madrass, även om det bara varit för ett par dagars boende. Birgitta (från sjukhuset i Umeå) |
![]() |
|
|