|
||||
|
||||
Grattis Sverige!
Äntligen hann jag ta en liten paus i jobbet för att säga GRATTIS SVERIGE till lilla prinsessan!
/ Anne |
|
|||
|
|||
Sv: Grattis Sverige!
fra Norge med.
|
|
||||
|
||||
Stort GRATTIS från Danmark också!
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Inte för att jag på något sätt är rojalist, men det är jättekul att det blev en "sessa". Karlarna i kungahuset de senaste generationerna har ju inte varit så mycket att yvas över....(utom då möjligen Gustaf VI Adolf..)
Det var härligt att se pappa Daniels lycka. Måtte de nu bara få vara ifred lite för skvallerpressen! Lissi |
|
||||
|
||||
Ja, grattis till Daniel och Victoria. Det är fantastiskt att bli förälder.
Å grattis till alla andra som oxå blev föräldrar denna dag, även om nu inte alla har lyckan att födas med silversked i munnen... Tråkigt är att vi nu får ytterligare en person att sponsra med våra skattepengar. En förlegad instutition, som borde lagts ned för länge sedan. Kanske man borde kräva umgängesrätt, för i praktiken står man ju för underhållet. /Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Som gammal republikan och medlem i Republikanska Klubben nödgas jag inse att det under de närmaste åren måste anses vara fruktlöst att med medlemsvärvarblocket i handen vigga nya medlemmar.
Att födas in i sitt ämbete borde väl ändå rimligtvis anses vara stötande i det allmänna rättsmedvetandet enligt mitt förmmenande. Arne |
|
||||
|
||||
Gratulerer med prinsessen fra Moelv!
|
|
||||
|
||||
Ja du Netwolf är inte instutition statligt ägt varför då inte sälja ut den
Säger grattis |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Tar mig friheten och lägger ut en adress : http://repf.se/bli-medlem
Är den otillåten så får moderatorn ta bort den . / Tom |
|
||||
|
||||
Här har Grekland varit ett föregångsland , vilket dom skall ha kredit för !
I Grekland hölls 1974 en folkomröstning om monarkin, 69 procent röstade mot monarkin, och Konstantin accepterade valutslaget men har vägrat att sluta kalla sig ”Kung Konstantin” och ta ett borgerligt namn. En grekisk lag fråntog honom det grekiska medborgarskapet 1994; därefter har han haft danskt diplomatpass ! / Tom |
|
||||
|
||||
Trodde den här tråden var till för att gratulera till den lilla prinsessan, för dom som vill det!
Då säger jag också Grattis och glädjer mig med dom nyblivna föräldrarna till deras första barn För eller mot monarkin kan man diskutera på egen tråd! Riitta |
|
|||
|
|||
Citat:
Det trodde jag också, att det finns motståndare mot monarkin är ingen nyhet. Victoria och Daniel och flickebarnet xxxx (fyra förnamn?) kommer definitivt att förnya hovet under många år, hur mycket republikanerna än hojtar tvärtom. Känner mig själv tämligen neutral, jag säger också GRATTIS. Försökte halvhjärtat fiska fram färska uppgifter hur "mycket" apanaget kostar oss skattebetalare. 2006 blev varje svensk av med 5 (FEM) kronor till kunghuset, gissar att det kan röra sig om kanske mellan 8-10 kronor idag. Känns det hemskt får ni som vill yrka på avdrag i självdeklarationen. / Hasse |
|
|||
|
|||
Aldrig under mina nio år som konditoribiträde har vi haft en sån rusning efter... PRINSESSTÅRTOR/BAKELSER! Allt för att fira dagen, kul va?! Framförallt verkar folket riktigt glada över denna prinsessa (okej några passar på tillfället att fika extra gôtt).
nickelena |
|
||||
|
||||
GRATULERER! |
|
||||
|
||||
Citat:
Bra idé! Citat:
Sen var det ju en himla tur för Danny & Vickan att "den lilla prinsessan" blev just en prinsessa. Tänk om hon varit städerska eller nåt. Hur skulle det sett ut /Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
det är inte helt klart, statministern ska visst kontrollera att det inte är en bortbyting. Tur, han hade säker inget annat för sig idag Flåt Senast redigerad av litentuva den 2012-02-24 klockan 10:42. |
|
||||
|
||||
Citat:
Ja, tur att inte Herman Lindqvist var med vid besiktningen. Han hade väl funnit allt "totalt olämpligt"! /Netwolf |
|
|