Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-02-27, 22:02
nickelena nickelena är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009
Standard Kreta v.44??

Hur tar man sig till Kreta v 44 (på höstlovet)? Är det flyg till Aten och båt/inrikesflyg till Kreta som gäller? Har nog kanske sett att Apollo fortfarande flyger.
Vore spännande att prova Kreta i oktober, och gissar att sydkusten är varmare än den norra. Vore ju trevligt med kortbrallor iallafall.

nickelena
Svara med citat
Gammal 2012-02-27, 22:08
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kreta v.44??

Vi flög med Apollo från Göteborg ifjol (och kommer göra i år igen om jag får som jag vill)
En underbar tid att vara på Kreta...vi hade blandat väder, allt från 14 grader och regn till 25 grader och sol Nere i Paleochora hade vi betydligt varmare och finare än uppe i Chania.
Kan verkligen rekomendera en sen höstresa iaf!

Malin - som åker om 38 dagar igen
Svara med citat
Gammal 2012-02-27, 22:29
nickelena nickelena är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Hej Malin.
Åkte ni med boende eller endast flygstol? På vår resa t Kreta i maj -10 var vi ju bla i Chania, Paleochora och i Plakias. Trivdes väl både i Chania- området och på sydkusten. Då fixade vi boendet eftersom.
Nu ska vi t Kenya t sommarn, men vi saknar redan grekres-sökandet. Därför spanar vi lite inför gubbens och sonens höstlov. Man kan ju önska utan att bestämma...och hoppas på en kenovinst...
Lena
Svara med citat
Gammal 2012-02-27, 23:03
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Vi bokade ospecificerat men vi bokade väldigt tidigt (feb tror jag). Hamnade på Triton hotell i Agii Apostoli med gångavstånd in till Chania. Vi hyrde bil i 3 dagar och var då bla på sydkusten. V44 kostar ju skjortan om man ska åka till typ Kanarieöarna så att åka till Kreta känns mer prisvärt. Denna vecka har ju blivit en av årets dyraste pga att hela sverige har lov samtidigt Jag som är lärare skulle gärna se att även höstlovet delades upp på olika perioder.

Malin
Svara med citat
Gammal 2012-02-28, 08:28
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Vi flög med Apollo från Göteborg ifjol (och kommer göra i år igen om jag får som jag vill)
En underbar tid att vara på Kreta...vi hade blandat väder, allt från 14 grader och regn till 25 grader och sol Nere i Paleochora hade vi betydligt varmare och finare än uppe i Chania.
Kan verkligen rekomendera en sen höstresa iaf!
Var på Kreta i hele oktober (øst for Chania på nordkysten) og været var veldig blandet, og det ble kaldt mot slutten av oktober. De lokale sa at det var tidlig høst/vinter og unormalt kaldt. Første snøen på toppene på Lefka Ori så vi 7.oktober (!), og det var rekordtidlig. Dette betyr vel kanskje at oktober i år blir helt annerledes, hvem vet?

Vi planlegger selv å være på Kreta de to første ukene av oktober og regner da med godt sommervær og badeliv.

53 dager til neste tur til Kreta.
Svara med citat
Gammal 2012-02-28, 17:47
pollebosse pollebosse är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Vi gjorde en av de absolut bästa semestrarna på Kreta i Paleochora under slutet av september och 14 dagar i oktober månad för två år sedan.
Det var så bra, allt det "underbara fanns kvar" och ingen trängsel. Solen, människorna, maten, ja allt var så härligt. Tror att det var den resan som gjorde oss till entusiaster av Kreta.
Vi har sedan dess fått möjligheten att resa frekvent och haft glädjen att testa av de flesta månader och kan summera så här:
oavsett väder är det bara så bra!!!!
Det finns inget att oroa sig för, det blir gott.

Paul
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:06.