![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hur tar man sig till Kreta v 44 (på höstlovet)? Är det flyg till Aten och båt/inrikesflyg till Kreta som gäller? Har nog kanske sett att Apollo fortfarande flyger.
Vore spännande att prova Kreta i oktober, och gissar att sydkusten är varmare än den norra. Vore ju trevligt med kortbrallor iallafall ![]() nickelena ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi flög med Apollo från Göteborg ifjol (och kommer göra i år igen om jag får som jag vill
![]() En underbar tid att vara på Kreta...vi hade blandat väder, allt från 14 grader och regn till 25 grader och sol ![]() Kan verkligen rekomendera en sen höstresa iaf! Malin - som åker om 38 dagar igen ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Malin.
Åkte ni med boende eller endast flygstol? På vår resa t Kreta i maj -10 var vi ju bla i Chania, Paleochora och i Plakias. Trivdes väl både i Chania- området och på sydkusten. Då fixade vi boendet eftersom. Nu ska vi t Kenya t sommarn, men vi saknar redan grekres-sökandet. Därför spanar vi lite inför gubbens och sonens höstlov. Man kan ju önska utan att bestämma...och hoppas på en kenovinst... ![]() Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Vi bokade ospecificerat men vi bokade väldigt tidigt (feb tror jag). Hamnade på Triton hotell i Agii Apostoli med gångavstånd in till Chania. Vi hyrde bil i 3 dagar och var då bla på sydkusten. V44 kostar ju skjortan om man ska åka till typ Kanarieöarna så att åka till Kreta känns mer prisvärt. Denna vecka har ju blivit en av årets dyraste pga att hela sverige har lov samtidigt
![]() Malin |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vi planlegger selv å være på Kreta de to første ukene av oktober og regner da med godt sommervær og badeliv. 53 dager til neste tur til Kreta. |
|
|||
|
|||
![]()
Vi gjorde en av de absolut bästa semestrarna på Kreta i Paleochora under slutet av september och 14 dagar i oktober månad för två år sedan.
Det var så bra, allt det "underbara fanns kvar" och ingen trängsel. Solen, människorna, maten, ja allt var så härligt. Tror att det var den resan som gjorde oss till entusiaster av Kreta. Vi har sedan dess fått möjligheten att resa frekvent och haft glädjen att testa av de flesta månader och kan summera så här: oavsett väder är det bara så bra!!!! Det finns inget att oroa sig för, det blir gott. Paul |
![]() |
|
|