|
|||
|
|||
Karpathos i Augusti
Jag har prel. bokat en vecka till Pigadia 10-17 augusti, med man och två tonårskillar. Läste precis i en artikel i aftonbladet att man absolut inte ska åka dit i augusti då ön invaderas av grek-amerikaner. Är det väldigt trångt där i Augusti, värre än på andra ställen?. Var på Samos, Pythagorion samma tid i somras och där märkte man inte av att grekerna hade semester.
Anna-Lena |
|
||||
|
||||
Sv: Karpathos i Augusti
Har ni bokat resa med hotell? I så fall tror jag inte att ni behöver oroa er.
Det är om man inte har boende som det kan vara svårt att hitta nåt i augusti, åtminstone till vettigt pris. Utan att ha varit på vare sig Samos eller Karpathos i augusti - så tror jag inte att det är värre än nån annan stans. Men Grekland har semester i augusti, liksom Frankrike och Italien, så mycket folk blir på det nästan varenda ö. |
|
|||
|
|||
Att resa till Karpathos i Augusti är alldeles utmärkt om man vill möta glada "Greker"som är hemma på semester, det är ofta "små" fester på ollika tavernor och jag har i alla fall aldrig känt mej ovälkommen eller att vi inte har plats....så njut av er vistelse på en underbar Ö
|
|
|||
|
|||
Det låter bra, vi har ju inget imot liv och rörelse, bara det inte är knöfullt med folk på stränder och restauranger. Vi har bokat lägenhet på Regina i stan med Apollo. Någon som vet vad taxi kostar från flygplatsen, eller om man ska boka transfer med apollo.
Anna-Lena |
|
||||
|
||||
12 euro om jag inte minns alldeles fel.
|
|
|||
|
|||
Kul att ni åxå ska till Karpathos. Vi är en familj med 2 tonårsdöttrar som rest i greklands övärld i hur många år som helst, även innan vi fick barn. Vi har varit där olika månader, även i augusti många gånger och det har aldrig upplevts som fel tid. Bara trevligt med många greker och upplevelser. Vi ska åxå bo på Regina så jag antar att ni åker med Apollo. Vi valde att bo centralt då vi vill ha närhet till staden och samtidigt nära till vatten. Pool har åxå blivit viktigt då vi reser med barnen.
När ska ni dit? Hoppas ni får en trevlig vistelse. amk |
|
|||
|
|||
Ok, nu såg jag att ni ska dit 10-17/8. Det går lite snabbt ibland.
Vi ska själva vara där 3-17/8. amk |
|
|