Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kalymnos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-12, 15:06
theresepersson85 theresepersson85 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011
Standard Tips Kalymnos

Hej allihop!
Jag och min sambo har bokat två veckor på Kalymnos i sommar och vi ska bo på Aegean Homes (Apollo). Är det någon som har bott där? Jag undrar över vad vi absolut inte får missa? Vilken är den bästa stranden? Tips på någon Taverna vi bara inte får missa! Uppskattar all info jag kan få!

Tack på förhand!
Svara med citat
Gammal 2012-03-16, 09:57
soffi 15 soffi 15 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010
Standard Sv: Tips Kalymnos

Jag och min familj har bott på Aegean homes 3 ggr och det är ett lugnt och litet lägenhetshotell. Man har jättefin utsikt mot Telendos. Vad ni måste se är mandarindalen i Vahti och personligen tycker jag att platy gialos stranden är bäst, men det är ju en smaksak. Vad gäller restauranger så har vi ingen direkt favorit utan besöker de flesta. jag tycker att alla har bra mat. Hoppas det är nån hjälp och ta gärna kaiken ut till Telendos för att bada och äta lunch. från soffi 15 som åker ner i september
Svara med citat
Gammal 2012-03-16, 11:32
Astris avatar
Astri Astri är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Agean Homes har jeg bodd på 1 gang og vi trivdes der. Emborios er et "must". Det går buss hver dag eller så kan du ta båten fra havnen i Myrties. Spis lunch på Harry`s. Det er en liten oase med mange vakre blomster og de serverer nydelig meze. En kveld bør dere også dra inn til hovedstaden Pothia og gå og spise på en av restaurantene ved havnen. Kan anbefale en som heter Rebetiko. Vi trives også godt i Vlychvadia. En liten, kjempekoselig landsby med to fine strender. Det går buss dit, men taxi koster ikke mye på Kalymnos. Hvis dere leier bil bør dere ta den nye veien over fjellet til Vathi (kalles også mandarindalen) Den veien er finere og bedre enn de fleste norske veier.
Dere må også over til Teledos. Der går det båt over hver halve time. Der er det flere koselige strender og flere restaurenter med veldig god mat. ( I september hvert år pleier vi å bo på Telendos i 14 dager).
Trenger du flere tips eller har spørsmål er det bare å spørre.
Ha en fin tur

Astri
Svara med citat
Gammal 2012-03-16, 14:14
bluesky
Gäst

Da kommer mine forslag: Aegean Taverna i Massouri. Stelios og maria på Massouri Square.

Nefeli i Myrties for en drink eller fler. Kanskje etter å ha spist på Themis og sett solnedgangen derfra.

Vathi anbefales et besøk. Vlychadia og Linaria likeså. Det enkleste er å leie bil en dag kanskje.

En litt spesiell strand Kalamies er absolutt verdt et besøk.
Men, det aller viktigste er å ta livet med ro og nyte dagene og kveldene på øya.
Svara med citat
Gammal 2012-03-18, 21:02
jezibaba jezibaba är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Aegean homes er kjempe-koselig!! - var det i hvertfall da min kompis og jeg kom dit i 2010. Fikentrær og katte-familie på terassen og uslåelig utsikt over Telendos i ettermidagssol.
Svara med citat
Gammal 2012-03-19, 12:16
MIASs avatar
MIAS MIAS är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005

Det beror lite på vad ni gillar för stränder. Massouri beach som ni bor närmast har några beach barer, många ungdomar verkar föredra den stranden. De har uthyrning av vattenskotrar, trampbåtar mm. Gillar man att det händer lite så är den bra. Min favorit är Kantouni beach. Sandstrand, höga vågor. Serveringar alldeles vid stranden. Vackert med! Men alla ställen har sin charm. Tror alldeles säkert ni hittar nåt som passar er bra!

Mia
Svara med citat
Gammal 2012-03-20, 13:18
theresepersson85 theresepersson85 är inte uppkopplad

Tack alla för jätte bra tips! Vi längtar jätte mycket att komma iväg i juli!
Svara med citat
Gammal 2012-03-20, 13:42
bluesky
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av theresepersson85 Visa inlägg
Tack alla för jätte bra tips! Vi längtar jätte mycket att komma iväg i juli!
Jeg glemte å nevne Babis i Myrties. Et hyggelig og uformelt sted. Og stranden i Myrties er i samme avstand fra hotellet som Massouri stranden. Videre forbi Myrties, forbi båthavnen finnes også en strand Melitsacha. Helt ok den også.

Ønsker dere en fin ferie på Kalymnos

Jorunn- som reiser til Kalymnos om en uke
Svara med citat
Gammal 2012-03-20, 16:55
Sevasti & Elenis avatar
Sevasti & Eleni Sevasti & Eleni är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Citat:
Ursprungligen postat av bluesky Visa inlägg
Jeg glemte å nevne Babis i Myrties. Et hyggelig og uformelt sted. Og stranden i Myrties er i samme avstand fra hotellet som Massouri stranden. Videre forbi Myrties, forbi båthavnen finnes også en strand Melitsacha. Helt ok den også.

Så härligt Jorunn Vi vill önska Dig en trevlig resa och en fantastisk vistelse på denna underbara ö

Varma hälsningar Siw, Lena och Ulf
Svara med citat
Gammal 2012-03-20, 18:11
bluesky
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av Sevasti & Eleni Visa inlägg
Så härligt Jorunn Vi vill önska Dig en trevlig resa och en fantastisk vistelse på denna underbara ö

Varma hälsningar Siw, Lena och Ulf

Takk så mye Vi treffes i september
Svara med citat
Gammal 2012-03-20, 19:01
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad

Ta er tid o hyr en bil. Kalymnos har så fina ställen att stanna till vid.
Jag hade gärna suttit i en hyrbil på Kalymnos NU.
//
KR
Svara med citat
Gammal 2012-03-20, 21:31
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:

Hej Jorunn!
Vilken lyckost du är! Hoppas att du får en fin vår på Kalymnos! Jag kommer ju inte ner i maj, men Ingwor och Inger kommer som vanligt. Jag hoppas på resa till hösten i stället. Lasse fyller 60 år i slutet på maj så vi ska göra nåt tillsammans den här gången han fyller år... Jag är ju alltid på Kalymnos annars...

/Eva - som på fredag firar sju! månader
Svara med citat
Gammal 2012-03-20, 22:21
bluesky
Gäst

Hei, Eva ( Hjalta 99) Vi ses i september. Du kan ikke klare deg uten en dose Kalymnos i år heller Håper det blir en fin feiring av fødselsdag i mai. Hils alle damene.

Jorunn- som også fortsatt er røykfri
Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 19:22
MIASs avatar

Gillar ni rockmusik finns en Rock bar lite nedanför ert hotell. Vårt stamställe . Vi är nere halva juni / halva juli så nästan 4 veckor. Kanske ses vi! Åh, längtar ner!!

Mia
Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 21:26
bluesky
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av MIAS Visa inlägg
Gillar ni rockmusik finns en Rock bar lite nedanför ert hotell. Vårt stamställe . Vi är nere halva juni / halva juli så nästan 4 veckor. Kanske ses vi! Åh, längtar ner!!

Mia

Du mener Nadir? De spiller veldig mye bra musikk, syns jeg. Kanskje vi ses der alle sammen?
Og ja , vi er mange som lengter ned !!
Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 22:22
MIASs avatar

Ja, Nadir ! Ja det hade varit trevligt att träffa alla där! Men vad jag förstår åker du ner i September eller du kanske åker fler gånger i sommar? Tar gärna annars några Mythos eller en dart tävling
Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 22:42
bluesky
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av MIAS Visa inlägg
Ja, Nadir ! Ja det hade varit trevligt att träffa alla där! Men vad jag förstår åker du ner i September eller du kanske åker fler gånger i sommar? Tar gärna annars några Mythos eller en dart tävling
Jeg er på Kalymnos nesten 6 måneder i året . Fordelt på tre reiser. Første tur er om en uke! Tar gjerne en Mythos eller helst et glass vin. Dart står jeg over.
Svara med citat
Gammal 2012-03-22, 18:39
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Hei, Eva ( Hjalta 99) Vi ses i september. Du kan ikke klare deg uten en dose Kalymnos i år heller Håper det blir en fin feiring av fødselsdag i mai. Hils alle damene.

Jorunn- som også fortsatt er røykfri

Hurra! Vad vi är bra!
Det är klart, inte kan jag klara mig utan Kalymnos! Kommer förmodligen sista veckan i september som vanligt. Ska bara vänta ut kamraternas maj-resa först...
Då blir det min tur att fira... Inkognito...
Så härligt att det går bra för dig! Vi må fira detta i september! Kram till dig!

/Eva - som VILL åka i maj... men inte kan...

Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:23.