|
|||
|
|||
Inställda resor?
En bekant som skulle åka till Kreta nu i april fick sin charterresa inställd pga för få bokningar. Någon mer som varit med om detta? Funderar på om det har med krisen att göra att färre bokar eller vad det kan bero på.
|
|
||||
|
||||
Sv: Inställda resor?
Citat:
Från vilken flygplats skulle han/hon resa? Med vilken researrangör? Jag tror inte att det har med krisen att göra utan varifrån man ska flyga. Lena |
|
|||
|
|||
Resan gick från Landvetter och jag tror det var Ving.
|
|
|||
|
|||
Tror inte heller att det har med krisen att göra. Charterarrangörerna är ganska duktiga på att ha rätt utbud.
Däremot kan det i det här fallet vara så att de kanske har startat säsongen någon vecka för tidigt och därför skjuter på starten av just den här s.k. "serien". Samtidigt är det ju så att det sker en hel del justeringar hos alla arrangörer så här veckorna innan säsongstart och grunden är ju alltid kommersiella d v s det som inte säljs ska heller inte flygas. |
|
|||
|
|||
Apollo har strukit Preveza från Malmö 2-16/6 2012 + 11/8-22/9 2012. Fritidsresor verkar hat tagit bort Kefalonia från Kastrup. Å det är bara vad jag snubblat över. Helt enig med SteffTee att arrangörerna är mkt duktiga att trimma utbudet mot efterfrågan, men jag får intrycket att det är fler strykningar i år än förr om åren. //M
|
|
||||
|
||||
Har sett att Fritidsresor har minskat ner säsongen till Korfu. Tror att charterbolagen är väldigt känsliga för bokningsläget till Grekland just nu och anpassar sitt utbud därefter. Det kanske inte blir så många billiga resor framöver som en del tror!
Katitzi |
|
||||
|
||||
Hoppas bara att alla kommer i väg till Grekland som bokat sen förra året .
Apollo ändrade ju vår resa från Sturup till Kastrup . " Det krisar till sig " var min tråd . Aja det ska lösas sig Birgitta |
|
||||
|
||||
Jag misstänker att bolagen blir allt duktigare på att trimma flygkapaciteten mot bokningsläget efterhand som tekniken utvecklas. Det kan ju leda till att vi vartefter får se alltmera av inställda och omlagda resor/resmål. Och det känns ju lite tveeggat. Dels innebär det ju rimligen att det då blir allt mindre utbud av sistaminutenresor till vrakpriser. Men dels borde det ju också på sikt bidra till att generellt hålla prisnivån nere eftersom olönsamma flighter knappast sänker kostnader och därmed priser.
Masse |
|
|