Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-04-11, 07:56
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 560
Standard nafplio

Två dagar in i kursen nu... Jag har huvudet fullt av verb, men hej vad svårt det är!
Träffade Admirala i måndags och fick veta mer om stan, vilket var väldigt trevligt!

I morse tog jag en springtur längs havet, med blå himmel ovanför. Det har regnat och blåst sen jag kom i söndags, så det är härligt att se solen!

Nu är det dags för den lilla frukosten innan lektionen startar. Ikväll blir det grekisk dans minsann!

Hälsningar från Nafplio och Bea
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-04-11, 09:53
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: nafplio

Veldig kjekt å treffe deg, Bea, håper solen blir værende ut uken! Lykke til med greske verb og gresk dans
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-04-11, 10:01
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: nafplio

Kampa pa Bea! Du fixar detta pa en av de finaste platserna i Grekland!
Sjalv kampar jag med franskan just nu, men nar jag nu blivit varm i kladerna ar det dags att aka hem, bara en solig promenaddag kvar

Lissi - fran Paris, en av de finaste staderna i Europa.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-04-11, 10:44
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 355
Standard Sv: nafplio

Vet hur det känns Bea, men det är bara att kämpa på! Lön för mödan får man (läs jag) när man på grekiska kan be om ett rum med havsutsikt.

Hälsningar sjöborren; Som lyckats några gånger - Men det är inte lätt eftersom det är samma ord för havsutsikt som för gudinna. Det gäller bara att betona ordet rätt.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-04-11, 13:20
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: nafplio

Citat:
Ursprungligen postat av Bea Visa inlägg
Två dagar in i kursen nu... Jag har huvudet fullt av verb, men hej vad svårt det är!
Träffade Admirala i måndags och fick veta mer om stan, vilket var väldigt trevligt!

I morse tog jag en springtur längs havet, med blå himmel ovanför. Det har regnat och blåst sen jag kom i söndags, så det är härligt att se solen!

Nu är det dags för den lilla frukosten innan lektionen startar. Ikväll blir det grekisk dans minsann!

Hälsningar från Nafplio och Bea
Ha et fortsatt trivelig og lærerikt kurs, Bea
Vanskelig / Svårt er det, men, som sjøborren også sier, man får virkelig lønn for strevet
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-04-13, 18:35
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 560
Standard Sv: nafplio

Då var det påsk i Grekland. Jag har förärats med röda ägg och kakor, och fick ett ljus med instruktioner av min värdinna. I kväll ska vi titta på επιταφιτος och i morgon storslagen middag och kyrka! Lite απλός μέλλοντας först bara;-)
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-04-13, 22:53
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: nafplio

Citat:
Ursprungligen postat av Bea Visa inlägg
Då var det påsk i Grekland. Jag har förärats med röda ägg och kakor, och fick ett ljus med instruktioner av min värdinna. I kväll ska vi titta på επιταφιτος och i morgon storslagen middag och kyrka! Lite απλός μέλλοντας först bara;-)
Trivelig å høre fra deg Høres ut som du har det kjempefint
- en god blanding av herlig gresk påske og grammatikk
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT