![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har jag bokat den 17:e resan till Kalymnos! Är det inte kärlek, säg...
![]() 14 september bär det av och det ska bli så härligt! Den här gången följer min bästaste kusin med på resan och det ska bli så roligt att visa henne mitt paradis! /Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Det är alltid roligt och få visa Kalymnos till vänner som inte ha varit där
![]() Det blir säkert jättebra ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jo, och det har ju blivit några genom åren! Hur härligt är inte det?! Det blir ju lättare för de som kommit med att förstå varför man är "som en knäppskalle som bara lallar" om sitt paradis... ![]() Och bra blir det absolut! ![]() /Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Visst är det underbart att återvända gång på gång. Bara att ställa in väskan och vara hemma! Jag förstår precis hur Du känner
![]() ![]() Lissi - som har Tinos som sin ö |
|
||||
|
||||
![]()
Men hur ska du stå ut ända till september...
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tack Jorunn för denna rapport. Tankarna går ofta till vad som händer "hemma" just nu och du beskriver det på ett bra sätt ![]() Längtan ner blev ju ännu större, hur ska vi stå ut till september ![]() Ha det bra på "vår" fantastiska ö ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Suckar och längtar, vi har "bara"4 veckor i sommar. Hoppas att huset är (nästan) klart tills vi kommer.
|
|
|||
|
|||
![]()
Så delig å lese om Kalymnos. Jeg var der en kjapp tur i den norske påsken. Det var så grønt og flott overalt og så mye blomster overalt. Vi hadde litt forskjellig type vær, men det gjør jo at man kan gå turer i fjellet osv. Jeg greide å komme meg hjem mellom streik og storm.
Da er det bare å lengte til sommeren.........på Kalymnos selvfølgelig! |
|
||||
|
||||
![]()
Äntligen fint väder igen efter storm och regn i flera dar!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nääee! Den blev bara större! Hur ska jag klara av att inte åka ner i vår? Tack, Jorunn, för rapporten, vi ses i september! ![]() /Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Det blir tufft, Monica! Men mannen i mitt liv fyller 60 år den 26 maj så då blir det till att fira tillsammans med honom. Och det gör jag så gärna!
![]() /Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
OCH VIPS ÄR SEMESTERN SLUT och man "hann" inte det där man tänkt - kanske just det som är så underbart. Vi får se om vi "hinner" till Telendos i år. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Hoppas att ni hinner med Telendos då, som är en så härlig pärla! /Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Detta blir 14:e året, kanske kommer vi till Leros i år, skulle vara kul att komma dit - Telendos skall vi väl klara av...
|
|
||||
|
||||
![]()
Vad ska jag säga då...som bor här men aldrig får mig för att göra dom där utflykterna jag planerade när vi bodde i Sverige...till Kos åker vi mest för att hämta eller vinka av någon. Till Pserimos har jag varit tre-fyra gånger, till Telendos några gånger per år, till Leros totalt fyra gånger, aldrig till Astypalea...Turkiet mittemot, inte har jag varit dit heller.
Min svärfar jobbade ett helt liv på ett skomakeri nedom Akropolis, men hade aldrig varit upp dit. Det hinns väl nån annan gång... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Exakt! Varför fara runt som en tätting när man kan bara njuta av stunden här och nu?! När jag är på Kalymnos tycker jag det är så jobbigt att åka in till stan. Där är det mycket trafik, stökigt och allmänt rörigt. Nä, jag älskar lugnet i Myrties och den stilla lunken på Telendos, det räcker för mig! Fast visst är det roligt att visa ön för vänner som gör sin första resa hit! Då kan man passa på att "se sig omkring" lite... ![]() /Eva |
![]() |
|
|