|
||||
|
||||
Dokumentärfilm om Express Scopelitis
Har just tittat på en fantastisk dokumentärfilm om Express Scopelitis på Youtube. Ni som älskar (eller hatar) denna båt bara måste se filmen. 45 minuters frossande i Scopelitis, och många fina bilder från Amorgos, Naxos och Småkykladerna. Ni som åkte med henne, eller varit på någon av öarna ovan, kommer säkert att känna igen en och annan person.
Man förstår verkligen hur viktig denna båt är efter att ha sett filmen! Tack för tipset zakka! Se och njut! |
|
|||
|
|||
Sv: Dokumentärfilm om Express Scopelitis
Fantastiskt underbart och tårarna kom så smått...
|
|
||||
|
||||
Underbar film, så skönt att prästen välsignar henne också
|
|
||||
|
||||
Tack för en fin film!
|
|
||||
|
||||
Oj, ståpäls. Wow vilken underbar film.
Längtar kanske ännu mer till 22 juni kl 14 nu... |
|
||||
|
||||
Oj så mycket känslor och minne som är förknippat med denna film tack för länken!
Alla resor man gjort genom åren har bara en har blivit inblåst på Koufonissi. Oj så många känslor som dyker upp som den då Grekland vann Europamästerskapet 04. Då var jag på Fourni och fick upplev den spontana euforin då man har vunnit det hela. Det blir inte Express Scopelitis rundan i år men kanske till näst år. Rolf |
|
||||
|
||||
Denne film er så fin, så fin...
|
|
|||
|
|||
Nydelig film. Jeg får så lyst til å øyhoppe igjen. Det er så mange fantastiske øyer - men ikke nok ferieuker.
|
|
||||
|
||||
Ja, det är väl en nödvändighet
Tobbe |
|
||||
|
||||
Jag har ryktesvis hört att denna välsignelse är ett absolut krav från myndigheternas sida för att färjan ska få sättas i drift...
Arne |
|
||||
|
||||
Arne, inte vara elak på Småcykladernas fina livlina!
Jag kommer att rappa på dig, när du kommer på besök hos mig på NUS om en stund. Birgitta (pigg idag). |
|
||||
|
||||
Jag har tidigare haft skräckblandad förtjusning inför resor med Scopelitis, jag har åkt när det varit total bleke och i näst intill stormstyrkor, det är som natt och dag.
Efter att ha sett filmen så skall jag fortsättningsvis i möjligaste mån välja denna båt vid resor i småcykladerna. Att sitta inomhus kommer aldrig att bli ett alternativ för min del, log lite åt kvinnan klädd i regnkappa när hon skulle upp på soldäck // Helén |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag bestämde mig också för att åka med Scopelitis i möjligaste mån. Tobbe |
|
||||
|
||||
Vilken fin film! Egen erfarenhet av Skopelitis är att den lade till precis nedanför våran balkong i Katapola varje kväll Men det tyckte jag var en upplevelse,bara den
Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Det får gärna vara så här! |
|
||||
|
||||
fantastisk film, Den måste väl få alla belackare mot Scopelitis att ändra åsikt. Som sagt en av dom sista "riktiga" båtarna
//Berra |
|
||||
|
||||
Filmen er H E R L I G
Vi har vært med Skopelitis i sol på blikkstille hav - o g i "uvær" - d e n turen ønsker vi ikke en reprise på Men, lengselen etter småkykladene, o g en tur med Skopelitis, ble merkbar nå |
|
||||
|
||||
Härligt att se från soffan.
Trots att vi båtluffat så många gånger är jag så rädd att jag nästan svimmar när det gungar för mycket. Som tur är blir jag aldrig sjösjuk. Trots denna rädsla när det blåser njuter jag i fulla drag när det är lugnt o stilla på havet. Just nu längtar jag galet mycket till vår tre veckors båtluff i aug/sept. // KR |
|
||||
|
||||
Wow, vilken fin film. En resa med Express Skopelitis måste jag bara få uppleva, helst en dag då havet är stilla förstås. Har sett båten bara i hamnen i Naxos stad.
/ Anne |
|
|||
|
|||
Å Herregud...
Snørr og tårer dekker tastaturet... Jeg har ikke ord... Senast redigerad av mrwalker den 2012-04-28 klockan 17:38. |
|
|