![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej alla!
Vi tänkte röra på oss lite extra denna semester och tänkte ta oss bland annat från Georgioupoli till Paleochora/Chora Sfakion med bil. Två utflykter, inte samma dag! Vilken väg ska vi välja eftersom jag, dumt nog, känner obehag vid alltför höga höjder, på alltför smala och dåliga vägar... Paleochora Ska vi välja vägen utanför Maleme eller den utanför Kissamos? Eller ska vi rent utav "ta tjuren vid hornen" och åka en av dem dit och den andra hem? Chora Sfakion Hur är vägen förbi Vrisses ner till Sfakia? Dessutom ska vi göra kortare utflykter i närområdet - det finns mycket att se! Tar gärna emot förslag. Har ju varit i Geo-området "hur många gånger som helst", men det finns alltid något nytt att se. Blir jätteglad för tips! Lena |
|
|||
|
|||
![]()
Min kone har samme problemet, men denne veien gikk fint for henne da vi kjørte der i august ifjor!
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack snälla Mouche. Då ska jag väl också klara av det.....
Hoppas också få svar på vägalternativen till Paleochora! Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Vi svänger i Maleme när vi åker till Paleochora. Den vägen är bred och fin. Tror inte du kommer uppleva den som läskig någonstans.
Malin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det låter bra. Det har skrivits så mycket om Paleochora så nu är det verkligen dags.... Hoppas också få höra hur den andra vägen är - utanför Kissamos så vi kanske kan ta den på återfärden! ![]() Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är HÖJDRÄDD!!
Men har aldrig haft prolem vägen mellan Vrisses-Chora Sfakia. Ej heller till och från Paleochora. Och där har vi åkt i mörker och på dagtid flera gånger. Kanske vi bara har åkt via Maleme. Detta får min man svara på. Birgitta, som idag åker hem från NUS. |
|
|||
|
|||
![]()
Alla 3 vägar du undrar över,åkte vi för drygt 1 vecka sedan.Alla var i bra skick,några"potthål"och små stenar på vägbanan efter ett oväder som varit.Inga alls större problem enligt chauffören.Utsikten är ju jättefin från alla 3. Ha en trevlig tur. Mvh.Helena
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hoppas du får ett snabbt tillfrisknande - det är många här som tänker på dej!! Hälsningar Lena |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lena |
![]() |
|
|