Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-07, 13:44
Pelle 53 Pelle 53 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012
Standard Summertime Platanias

Jag ska till Platanias o bo på Summertime mellan den 2-9 juni. Har varit på Kreta 2008 o då bodde jag på Anaias Holiday så lite vet jag om Chaniaområdet. Hotellet tycks ju få bra kritik efter vad jag har hittat.

Tips på matställen o lite nöjen vore kul! Jag reser ensam (Apollo Single) så det vore kul om det fanns andra som oxå ska ner samma tid.

MVH

Pelle
Svara med citat
Gammal 2012-05-07, 18:45
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Summertime Platanias

Runt hörnet har du , enligt mig, Platanias bästa taverna Drosia Rakt över gatan bästa billigaste lunchstället med sallad, toast, pizza, pasta osv, det heter Crazy Taste. Bästa pool/strandbaren har du på Lissos hotell som ligger nära ditt hotell vid havet. Vill du äta lite finare, så är Symposium och Karma kanonställen Trevlig resa!

// Malin
Svara med citat
Gammal 2012-05-08, 08:54

Tack för upplysningen Malin! Skrev ut ditt inlägg så har jag med mig det! Ja nu längtar man dit för är hemma med influensa just nu. Har varit till Agii Apostoli 2008 då bodde jag på Anais Holidays, hade en etagelägenhet ensam var en sista minutenresa från Luleå. Måntro om det är långt mellan dessa två hotell, hade varit kul o fara dit o äta nån kväll.
/Pelle
Svara med citat
Gammal 2012-05-08, 20:55
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Det är inte så långt...ca 8 km. Det går buss minst varje halvtimme från Platanias bort mot Agii Apostoli. Jag bodde i Agii Apostoli nu i april och promenerade bort till Platanias en dag när det inte var så varmt Anais Holiday...är det en svenska som jobbar i restaurangen där? I så fall har jag ätit där
Krya på dig!

// Malin
Svara med citat
Gammal 2012-05-08, 22:23

I resturangen vet jag inte om det var nån svenska, men en i reception o en till som servarade men det kan ju tänkas hon jobbade i restaurangen. Hon var gift med en av grekerna som ägde hotellet tillsammans med deras gamal pappa.
Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 17:37
Mesmorizes avatar
Mesmorize Mesmorize är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Pelle 53 Visa inlägg
Jag ska till Platanias o bo på Summertime mellan den 2-9 juni. Har varit på Kreta 2008 o då bodde jag på Anaias Holiday så lite vet jag om Chaniaområdet. Hotellet tycks ju få bra kritik efter vad jag har hittat.

Tips på matställen o lite nöjen vore kul! Jag reser ensam (Apollo Single) så det vore kul om det fanns andra som oxå ska ner samma tid.

MVH

Pelle

I Platanias har jag restaurang Adama som favorit! Bra personal, god mat, och mysigt!
Dock en sak vi upptäckte första kvällen, man "får" en korg med bröd och lite tillbehör...som man sedan får betala för... Så efter första ggr, tackade vi alltid nej..
Hoppas du får en fin resa, själv ska jag till Agii apostoli för första ggr i slutet av juni..
/M
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:43.