Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-11, 21:22
annahanna annahanna är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012
Standard Kalamaki

Hej!
Snart bär det av till Kalamaki, hotell Corinna Mare. Vi har tidigare bott både i Agia Marina och Chrissi Akti. Jag har läst lite på forumet om Kalamaki och förstår att det råder skilda meningar om huruvida det är ett bra ställe att semestra på eller inte men då vi bara vill sola, bada och ta det väldigt, väldigt lugnt så tror jag det passar oss, hoppas det Det jag funderar över är om det är gångavstånd till stränderna vid Agii Apostoli och till Lidl/Inka/Jumbo? Kan man gå med barnvagn? Och hur lång tid tar det? Om någon vill bjuda på restaurangtips (eller andra tips)i området så blir jag glad!
Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 21:46
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kalamaki

Det är gångavstånd till AA och till Lidl/Inka tar det cirka en kvart. Till Jumbo några minuter till. Kan vara lite knöligt med barnvagn en liten bit eftersom trottoaren är smal och det är lyktstolpar placerade mitt i.
Gunilla - som har en lägenhet i Kalamaki där jag trivs utmärkt
Svara med citat
Gammal 2012-05-11, 21:54
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Andreas taverna har jättegod mat, testa deras kleftiko om dom har den. Ligger på samma gata som Lidl/Inka ner mot havet på vänster sida före parken.
Gunilla
Svara med citat
Gammal 2012-05-17, 10:45
annahanna annahanna är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012

Tack för snabbt svar! Andreas taverna är det många som nämner, ska testa det stället. Jag antar att det går att gå längs starnden mot Chania för att nå de mindre vikarna där bortöver. Jag minns att det var väldigt barnvänligt och lugnt där. Om 10 dagar är det avfärd!!!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:43.