![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi är en familj på 2 vuxna och 2 små barn. I juli åker vi till Kreta igen, denna gång till Chaniakusten. Vi har har även bokat in oss för en hyrbil denna gången och vill nu gärna ha tips på sevärdheter som absolut inte får missas. Jag har förstått att Balos och Elafonissi verkar rätt populärt. Har ni tips på något annat? Kanske några mindre genuina byar?
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tyckte det var mysigt att fara till Paleochora på sydkusten.Det var en lämplig dagsutflykt...Bra väg var det också (för mig som tycker det är lite läskigt med vindlande smala vägar med stup..
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Falassarna får ni inte heller missa om ni ändå är i öster och åker. Själv brukar jag alltid vilja ta en sväng till Sougia och titta på lite vardagsliv och njuta vid nån servering vid stranden. Frangokastello är också fint med sin fästning som kanske kan vara rolig för barnen att utforska. Sen givetvis gamla stan i Chania.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Efter badet på Elafonisos så kan ni köra andra vägen hem via Kefali, Sfinari, Falassarna, där ni kanske tar kvällsdoppet, äter eller bara tittar på solnedgången. (vacker väg) och tillbaka till hotellet. Juli månad är ju normalt ganska varm och det kan var jobbigt för barnen i bilen, så välj en med luftkonditionering. God tur! lars Kriti stin kardia mou |
|
||||
|
||||
![]()
Självklart menar jag ju väster, man ska inte skriva inlägg för sent på en söndag
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Förutom Paleochora, Falassarna och Elafonissi (de tre ställen där vi valt att bo på Kreta) rekommenderar vi krigskyrkogårdarna i Maleme (tysk) respektive i Souda (allierad).
Balos är mycket fint, men båtresan är rätt seg och färjan stor och ofta fullpackad. Bil- och promenadvägen är rätt utmanande... Trevlig resa! |
![]() |
|
|