![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Var hittar man Godaste Gyrosen och Ouzon ?
Minns att jag åt den godaste Gyrosen någonsin i Rethymnon (90-talet) och den kostade då 200Drachmer (5kr). Bestående av: Pitabröd Tzatziki! Fläskkött (strimlad) Rödlök tunnt skivad Tomat skivad (1st skiva / gyros) Pommes (4-5st / gyros) God röd krydda (pakrika, cayenne) Den Ouzo jag har tyckt varit bäst är Ouzo Tzantali Olympic men hittade en Ouzo i en liten butik som var gudomligt god men tyvär så har jag ej namnet så om jag hittar tiil butiken igen så skall jag meddela här vad den heter. Åker till Rhodos om en vecka så om någon har tips på ställen som har goda Gyros för fyra Gyrosälskare så tas de emot så gärna! Ante ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Greklands godaste gyros kan du få på lilla tavernan NEES på Mandilara 9. Nu när vi var nere under påsken så kostade den 2 euro, jättestor och jättegod. Ouzo kan du också få där men vilket märke vet jag inte.
Margaretha |
|
|||
|
|||
![]()
Vi ska absolut testa NEES under resan, tack för tipset
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Yanna |
|
|||
|
|||
![]()
Det låg nära hotell Ionia vid vägen ner mot havet, vet ej om det hotellet finns kvar längre
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ligger Nees i gamla stan? Hur hittar man tavernan?
ElisabethK |
|
|||
|
|||
![]()
NEES ligger i den nya delen av stan. Vet inte hur bekant du är med Rhodos, om du varit där förut. Vilket hotel ska du bo på, då är det lättare att beskriva hur du hittar dit.
Margaretha |
|
|||
|
|||
![]()
Ska bara vara över dagen och invänta båt till Tilos, vore gott med en gyros då.
Mvh Elisabeth |
|
|||
|
|||
![]()
Petrino hade övervåning redan på 1991 när jag var i Rethymno första gången, toppenställe.
|
![]() |
|
|