![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Egentligen finns det bara en dålig sak, och det är alla pollen som försvårar min vakna tid.
![]() En av många bra saker är att få vandra i dessa fantastiska bokskogar. Visserligen nysandes och snörvlandes, men det glömmer man så snart man träder in in skogen. |
|
||||
|
||||
![]()
Stackars dig! Jag lider verkligen med alla er som är pollenallergiska! Våren är min absolut bästa årstid! Ljuset och den helt fantastiska "ny-gröna" färgen som blir i naturen... Den är så kort tid så man får skynda sig att njuta!
![]() Tack för ännu en fantastisk bild! MVH zakka |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är drabbad av samma dilemma! Dessa fördömda björkpollen kan stundtals driva mig till vansinnets rand...
Nu har jag emellertid denna dag haft förmånen att få hämta hem min trivsamma Hustru Birgitta från Sjukhuset. Trivseln har ånyo inställt sig här i hemmet efter tio dagars lasarettsvistelse för Birgitta. En god födelsedagsmiddag bestående av Oxfilé med färsk stångsparris och örtsås därtill. Vad mera kunna man begära? Svar intet. Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Tja, ett stort grattis på födelsedagen kanske. Hurra! Hurra! Hurra!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Härlig bokskogsbild!
Men härligast är att Birgitta är hemma hos sin Arne igen. // KR |
|
|||
|
|||
![]()
Snörvel snörvel, jag lider också på våren! Men det blir bättre nu....tabletter och nässpray räddar dagarna...
..och GRATTIS Arne, både till födelsedag och att Birgitta kommit hem. ![]() Nästa helg ska vi vara i Karlskrona med omnejd och hoppas på fina dagar...Jag älskar bokskogar efter barndomens Helsingborgsboende och laddar med tabletter. Härlig bild Janne. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Stackars er som lider som allergiker mot pollen!
För mig, som inte har detta problem blir det en dag att riktigt NJUTA AV; - Jag är hemma från NUS och fått sova i min egen säng i natt. Visserligen inte i bästa kondition och med en mängd pillerburkar med mig. - Solen steg upp före klockan 05.00 och det är redan 6 grader. Det artar sig åt en fin dag. - Jag ser en hel del musöron på björkarna utanför altanen. - Av de fem makro-rabarberplantorna utanför altanen kan jag idag skörda på två av dessa. Paj på späda rabarberstjälkar, MUMS, så gott! - Äääntligen kan jag sätta mina luktärtsfrön! - Arne har skött mina brandgula penseer i svarta gjutjärnsgrytan förträffligt under min bortavaro. Samt mina 46 innekrukväxter. - Lyckades göra en underbar sås igår på färsk dragon och persilja. Smakfull till oxfilen. - Och bäst av allt: Det är nu 26:e dagen av ett rökritt liv. Efter 49 år! ![]() Birgitta, oallgergisk. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Bravo! ![]() Kul att höra att ni har det bra och att det går åt rätt håll! /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
KRAM Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Fantastiskt! ![]() ![]() Hälsningar Lena PG och Nisse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Stort GRATTIS! ![]() ![]() Det är en härlig känsla när man upptäcker att det faktiskt går att leva rökfritt! På onsdag den 23 maj är det nio(!) månader sedan jag lade rökningen på hyllan och jag är fortfarande lika förundrad över att det har gått så bra och att tiden runnit iväg så fort! Lycka till i fortsättningen! /Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Jag njuter av bilden från bokskogen.
Kan höra hur det prasslar i löven när man plockar vit/blåsippor. Vi som bor på ex. Kreta kan sakna Skandinavisk våren. Vi har ju flera "vårar". Först i oktober då regnen kommer och allt blir grönt igen, många blommer kommer snabbt upp. Sen har vi riktiga våren runt mars början april då den stora blomstringen är men en del träd börjar blomma redan vid nyår ex. mandelträden. Och anemonerna som kommer i slutet december. Vi var i veckan uppe på Psilorites en tur och på 2000meters höjd blommade tulpaner samma sort som blommade i början april på 500m höjd. Så uppe i bergen kommer våren NU. Men den riktiga våren för mig finns i skandinavien/Sverige. Plockade min första gula aprikos i dag på morgonen. Skall koka potatis och ta en burk ABBA sill till lunch för att tänka på Svensk vår. Olle |
|
||||
|
||||
![]()
Här är en till som genomlever den underbart blomstrande våren med kliande ögon, näsa och en luftstrupe som har en benägenhet att bli lite trång då. Men tack vare läkekonsten, så går det ganska bra att ta sig runt i vår härliga natur och njuta av den fullt ut.
Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Själv har jag inte pollenallergi, men däremot har dottern det. Björken lär nu här i Finland vara värst sen 1993 (och det var faktiskt hennes födelseår). Bokskogar däremot har vi inte alls här. Men det verkar ju fint!
![]() ![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tyvärr finns det mycket mycket MÖGEL i husen på Kreta som ger kraftiga allergier, ett problem som ofta förträngs eftersom det blir "bättre när solen kommer".
Sen finns nog en allergi på ett annat plan mot "goda råd" Olle |
|
||||
|
||||
![]()
Allergi gör ont och tröttar samt hindrar en att kunna gå hem till folk som har djur .Lika så på ens arbetsplats .Visst de är bra med djur på vårdhem för dem som bor där men vi som arbetar är det ett helt h......
En solig varm dag med mkt pollen samt att det blåser är ett h.... Startar morgonen med att inhalerar Pulmicort samt intaga Cetirizin 10 mg. En allergipilla som sen slutar verkar runt kl 17 i bland mkt tidigare . Droppa ögån med Livostin som är rent röda av att dem svider och rinner och gör fruktans ont. Näsan rinner som om man var stormförkyld och måste då ta Nasomet 2 sprayningar i näsborren. Går det för långt sätter det sig på andningen och fram med akuta Bricanyl som man inhalerar. Innan man lägger sig blir det Pulmicort igen. Skulle de bli så att en geting skulle sticka så får man ta Betapred. Myggor är inga bussiga djur dem i heller. Så är våren samt större delen av året ,tråkigaste är att det finns inget som hjälper .Testat även allergisprutor men icke . Parfym med söta blommiga går icke. Grekland hade väl ingen pollen men annat. Va gör man då med en kraftig allergi jo man kämpar på och trycker i sig hela allergi utbudet fast man vet att det ej hjälper något vidare . Det är både dyrt att köpa ut och envis kamp . Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Bra jobbat, här har det varit rökfritt sen 1 februari efter 20 år av puffande. Mår prima, känner lukter och smak och orkar mycket mer. Ibland kan man undra vad man höll på med.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Bra jobbat själv Bob-Kåre! ![]() /Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat: