Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-05-22, 13:54
honungsdaggs avatar
honungsdagg honungsdagg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Nossebro, V Götaland, Sverige
Inlägg: 29
Standard Skopelos 26 maj 2012

Vi åker ner på lördag och har precis fått veta att Apollo inte hinner få med oss på färjan till Skopelos, sista färjan går kl 14.45 och flyget landar kl 14.15
Har någon erfarenhet av detta och var vi får sova natten på Skiathos?
Hon pratade även om ersättning för förlorad tid på Skopelos, vad är en rimlig summa tycker ni?
Och sist, men inte minst hur varmt är vattnet där nere just nu?

Tänk att vi äntligen ska iväg till underbara Grekland!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-05-22, 14:26
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 669
Standard Sv: Skopelos 26 maj 2012

Citat:
Ursprungligen postat av honungsdagg Visa inlägg
Vi åker ner på lördag och har precis fått veta att Apollo inte hinner få med oss på färjan till Skopelos, sista färjan går kl 14.45 och flyget landar kl 14.15
Trist!

Citat:
Har någon erfarenhet av detta och var vi får sova natten på Skiathos? Hon pratade även om ersättning för förlorad tid på Skopelos, vad är en rimlig summa tycker ni?
Det där kan nog bara Apollo svara på.

Citat:
Och sist, men inte minst hur varmt är vattnet där nere just nu?
Jag var på Tilos (nära Rhodos) för en dryg vecka sedan, och där var det 20-22 gr i vattnet.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-05-22, 15:03
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Skopelos 26 maj 2012

Citat:
Ursprungligen postat av honungsdagg Visa inlägg
Vi åker ner på lördag och har precis fått veta att Apollo inte hinner få med oss på färjan till Skopelos, sista färjan går kl 14.45 och flyget landar kl 14.15
Har någon erfarenhet av detta och var vi får sova natten på Skiathos?
Hon pratade även om ersättning för förlorad tid på Skopelos, vad är en rimlig summa tycker ni?
Apollo ersätter alltid bra är min erfarenhet och jag skulle göra något positivt av detta och ha en mysig kväll på Skiathos istället. Lite bonus att få se en ö till litegrann och dessutom få betalt för det. Så skulle jag se det!

Vi fick en dag mindre än beräknat på Patmos för något år sen och det fick vi 1000kr för och detta gjorde ju att hela moppehyran och all mat den jättefina extradagen på Samos var betald. Vi hade kanondag på Samos som vi ju aldrig skulle haft annars så efter första besvikelsen så var vi helnöjda!!

Intet ont som inte för något gott med sig

Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-05-22, 15:26
honungsdaggs avatar
honungsdagg honungsdagg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Nossebro, V Götaland, Sverige
Inlägg: 29
Standard Sv: Skopelos 26 maj 2012

Tack för era svar
Vi är inte alls missnöjda med detta, det känns riktigt roligt att få se mer av Skiathos än vad som var tänkt.
Apollo kunde inte i dagsläget svara på mina frågor och det tycker jag är helt ok, var mest nyfiken på om andra haft samma erfarenhet.
Vi, efter samtal nr 2 från Apollo så ska vi få 1820kr tillbaka för detta, vilket jag är jätte, JÄTTE nöjd med!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-05-22, 20:15
ander ander är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 35
Standard Sv: Skopelos 26 maj 2012

Vi fick också det där samtalet. Lite trist är det ändå att få en dag mindre på Skopelos, speciellt som vi redan har varit på Skiathos. Jag hoppas bara på att det blir ett bra hotell i Skiathos stad så att man inte blir inkvarterad på något halvdant hotell långt från centrum.

Fick ni veta vilken färja vi kommer åka med på söndag? Det går en färja 11:45 som jag hoppas att vi får åka med.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-05-23, 07:10
honungsdaggs avatar
honungsdagg honungsdagg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Nossebro, V Götaland, Sverige
Inlägg: 29
Standard Sv: Skopelos 26 maj 2012

Ja visst är det lite trist i den meningen att det blir en dag mindre på Skopelos Men vi ska vara där 14 dagar så för oss är det ok eftersom vi inte sett Skiathos heller

Apollokvinnan kunde inte svara på när vi kommer iväg till Skopelos, men jag hoppas med första bästa färja... Och jag hoppas också att det blir bra inkvartering på Skiathos!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-05-25, 22:42
Gunhild Gunhild är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 9
Standard Sv: Skopelos 26 maj 2012

Tror det er 18-20 grader i sjøen her nå. Går fint å bade! Det er veldig få folk på strendene. I dag var vi på Milia sammen med 10-15 andre. I går var vi alene på Hovolo.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-05-25, 23:34
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Skopelos 26 maj 2012

Låter ganska perfekt med andra ord!

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT