![]() |
|
||||
|
||||
![]() Behöver en helt korrekt stavning och översättning på grekiska (med grekiska bokstäver, såklart!) av denna mening: "Jag är väldigt allergisk mot ägg och kan dö om jag äter det. Får inte vara ägg i eller på maten." Det kan även stå på slutet: "Att maten får inte innehålla majonäs och andra ingredienser som är baserade på ägg. Får inte vara tillredd/tillagad på en äggkontaminerad yta" tusen tack på förhand! hjälper kompisens dotter som ska ut och resa ioslina |
|
||||
|
||||
![]()
Inte någon?? Behöver visst det ganska snart!!!
|
|
||||
|
||||
![]()
Google ger lite enkel översättning som kanske borde kunna räcka.
Provat lite fram och tillbaka och även till svenska. Skriv ut texten inklusive engelskan så borde det inte kunna missförstås. Είμαι πολύ αλλεργικός στα αυγά και μπορώ να πεθάνω, αν το φάει. I am very allergic to eggs and I can die if eat it. Δεν αυγό ή το αυγό στα προϊόντα διατροφής, παρακαλώ. No egg or egg in the food products, please. Το φαγητό δεν πρέπει να περιέχουν τα αυγά. The food must not contain eggs. Το φαγητό δεν μπορεί να περιέχει μαγιονέζα, και άλλα συστατικά που βασίζονται σε αυγό. The food can not contain mayonnaise, and other ingredients which are based on egg. Το φαγητό δεν πρέπει δεν να μαγειρευτούν σε μια μολυσμένη περιοχή αυγό. The food must not not be cooked on an egg contaminated area. |
|
||||
|
||||
![]()
Inte så dumt, men lite fel rent grammatiskt.
...if I eat it...αν τπ φαω No egg...Οχι αυγά , ουτε αυγα στα ... The food...Το φαγητό δεν πρεπει καθόλου να περιέχει αυγά ( inte alls) Contaminated area låter hemskt, en restaurangägere blir förmodligen totalt förbannad om du påstår något sånt...hitta ett bättre uttryck... |
|
|||
|
|||
![]()
Her er en link som kanskje kan hjelpe deg: http://www.allergyaction.org/allergy_action1.htm
|
|
||||
|
||||
![]()
Monica! har du lust att klippa och kopiera in de rätta ändringarna?
jag provade lite men blev osäker om det blev rätt! Είμαι πολύ αλλεργικός στα αυγά και μπορώ να πεθάνω, αν το φάει. I am very allergic to eggs and I can die if eat it. Δεν αυγό ή το αυγό στα προϊόντα διατροφής, παρακαλώ. Οχι αυγά , ουτε αυγα στα food products, please. Το φαγητό δεν πρέπει να περιέχουν τα αυγά. The food must not contain eggs. Το φαγητό δεν μπορεί να περιέχει μαγιονέζα, και άλλα συστατικά που βασίζονται σε αυγό. The food can not contain mayonnaise, and other ingredients which are based on egg. Το φαγητό δεν πρεπει καθόλου να περιέχει αυγά Το φαγητό δεν πρέπει δεν να μαγειρευτούν σε μια μολυσμένη περιοχή αυγό. The food must not not be cooked on an egg contaminated area. |
|
||||
|
||||
![]()
OK, Ioslina, men en felstavning är förstås inte hela världen , budskapet ska i allafall fram. (Jag kan ha stavat fel, menar jag)
I am very allergic to eggs and I can die if i eat it. Είμαι πολυ αλλεργικιά στα αυγά και μπορώ να πεθάνω αν το φαω. No egg or egg in the food products, please Οχι αυγά , ούτε στο φαγητό, παρακαλώ The food must not contain eggs at all Το φαγητό δεν πρέπει να περιέχει αυγά καθόλου The food can not contain mayonaise or other ingredients wich are based on eggs Το φαγητό δεν πρέπει να περιέχει μαγιονέζα , ούτε αλλα συστατικά που βαζίσοντε σε αυγό The food must not be cooked on an area where eggs have been in contact Το φαγητό δεν πρέπει να μαγειρευτή σε επιφάνια που ειχαι επαφή με αυγά |
|
||||
|
||||
![]()
Tusen tusen tack Monica!! och ännu mer tusen tack från tjejen som ska visa dessa rader på restaurangerna.......hon åker redan i morgon till Kreta!
|
![]() |
|
|