![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Har just haft ett inlägg på Karpathos, men då vi även ska vara ett par dagar på Rhodos, och jag bara blir vilsnare ju mer jag läser, postar jag samma fråga här. Var på Rhodos ska man bo, om man inte vill på i Rhodos stad? Vi ska självklart besöka gamla staden och resa runt lite på ön, men vill gärna bo fint, lite lugnare, och typiskt grekiskt, om det går på Rhodos. Vi är en liten familj på 3 (dotter på 8) som vill bo pitoreskt, nära stranden, (ev. med pool men inget måste, om det är riktigt nära till stranden), enkelt men rent och med närhet till ett par tavernor och restauranger samt liten mataffär. Kul om det är lite liv på stranden för vår dotter. Som en liten fiskeby helt enkelt. Det ska alltså vara lite stadskänsla, med lite grekiskt liv, men också lugn och ro. På Kalimer finner jag inget om Lardos, men i en Fransk guidbok jag har påstår de att det är vackert och lugnare. Även Apollo beskriver det som "en traditionell grekisk by där du upplever det grekiska vardagslivet". Också nära till Lindos och södra ön, som ska vara så vacker. Någon som har några tips, så tas det tacksamt emot. Både om Lardos och om boende där. Tack! ![]() Hälsningar Kajsa |
|
|||
|
|||
![]()
Kan kanske hjälpa lite även om det var några år sen jag var där.
Lardos är inte en fiskeby. Byn Lardos ligger en bit ifrån stranden, knappt 1km om jag minns rätt. Runt torget i byn finns några tavernor, nån bar och några affärer. Minns att vi gillade att vara där på kvällarna. /Jonas |
|
||||
|
||||
![]()
Stegna och Charaki är två mindre byar på Rhodos östkust som inte är speciellt exploaterade. Jag gillar båda ställen, men Stegna gillar jag mest.
![]() ![]() Stegna. ![]() Charaki. |
|
||||
|
||||
![]()
Vi var till Pefkos strax nära Lardos . Det är några år sedan ...Dååå var det lungt å stilla .Lite outback tycker vi. Vi gillar Rhodos helst Rhodos Stad. Där finns både bad o stad. Vi är inte småbarnsföräldrar. Så man ser saker på annat vis./ Irene
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Oj vad det verkar svàrt att finna mysigt, fint boende pà Rhodos. Kan du rekommendera nàgot boende i Stegna? Finner inget lockande pà nätet.Mest stora hotell med pool och ingen grekisk arkitektur, à la klassiskt vitt och blàtt, med pergola och fin terrass med havsutsikt... Vi har fyra nätter kvar att boka, när vi kommer tillbaka fràn Karpathos, men det är svàrt att ens finna en fin by, där det är lite liv. Har nàgon tips, tar jag tacksamt emot det. Tack Kajsa |
|
|||
|
|||
![]()
Har du kollat på Aroma Studio i Stegna. Det har fått bra rekommendationer på Trip Advisor.
Stegna är en jättefin liten by med boende nära havet och nära till många andra fina byar. Det är enkelt att åka buss också till andra stränder. Till Faliraki är det ca 1,5 mil om man nu vill ha liv och rörelse och till Lindos är det någonstans mellan 1,5 och 2 mil. Tsambika beach ligger inte heller alltför långt bort. Om du vill ha det klassiska blå och vita då måste du åka till Kykladerna. Margaretha |
|
|||
|
|||
![]()
Tusen tack för tipset Margareta!
Vi har fått ett rum där. Det verkar jätte bra och som du säger, alla har bara toppbetyg att ge. Och god mat. Mmmm! NU har vi äntligen de två veckorna bokade. Tre nätter på Rhodos, sju på Karpathos och sedan på Aroma studios väl åter på Rhodos. Tre veckor kvar i ett regnigt Belgien, men med nöjet att planera och njuta av att ha Greklandsresan framför sig ![]() ![]() Tack alla för tips och ha en skön sommar ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Aroma Studios i Stegna var toppen. Låg direkt när man kommer in i byn, undan alla stora hotell och den stora stranden. Tack för tipset!
![]() Det var oerhört varmt när vi kom tillbaka till Rhodos, efter en helt fantastisk vecka på Karpathos. Det var skönt att bo så nära havet och kunna ta både morgon- och nattdopp. Stegna var mysigt, som ni lovat ![]() Vi hade dryga 40 våra sista dagar på Rhodos. Men ååå vad det är skönt att tänka tillbaka på ![]() Skön sommar! Kajsa |
![]() |
|
|