|
|||
|
|||
Efterlysning..finns den kvar.
Besökte Tilos 2005 och hade det jättebra på alla sätt. Bland annat så var vi på en restaurang till vänster om hamnen..en bit in på vägen utmer stranden. Det roliga var att lokalen var fylld av fotbollshalsdukar..och det hade vi koll på innan så vi hade med en blåvit i gåva. Jättetrevliga var alla som jobbade där..men jag har glömt vad den hette. Någon kanske också vet om den finns kvar..och om de har kvar fotbollsintresset?
Ska en sväng dit i sommar och jag måste ju ha med lite fotbollsgrejer till dem..men vill inte bära i onödan. Tacksam för alla tips i denna fråga. Leif är det som undrar. |
|
||||
|
||||
Sv: Efterlysning..finns den kvar.
Jag känner inte igen mig. Har du någon bättre beskrivning, eller kanske till och med en bild? Det har hänt en del i Livadia sedan du var där. Hoppas stället finns kvar, inte minst nu inför EM i fotboll.
|
|
|||
|
|||
Jag har bilder på familjen som jobbade där. Var lägger jag bilden..eller ska jag maila den till dig?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Ungefär var på strandpromenaden låg (ligger) den? |
|
||||
|
||||
Det är Sofias taverna du menar, alla väggar där är prydda med fotbollshalsdukar som bl.a. gäster haft med genom åren. Den finns kvar, men tyvärr så dog Sofia, ägarens mor som tavernan fått sitt namn efter, förra sommaren.
Jag ska se om jag hittar någon bild också. Ann-Kristin |
|
||||
|
||||
Aha! Bra att du löste det Annki!
|
|
|||
|
|||
Vad vore livet utan Kalimera! Snabba svar...och Sofia var namnet.
Som jag kommer ihåg det låg Sofia bakom kapellet..med några få bord i anslutning till gatan. Vi pratade mycket fotboll..och åt jättegod getstuvning. tråkigt med mamman för hon var verkligen mysig. Min hustru gav henne ett smycke i form av en liten lerkruka med halsband. Hon satte på den på direkten och såg så lycklig ut på bilden jag nu har hittat. Det blir till att inhandla en ny halsduk. Tack än en gång! Leif |
|
||||
|
||||
Hoppas att du känner igen dig nu Leif!
Numera kan man även sitta alldeles vid strandkanten, sedan strandpromenaden blev bilfri för några år sedan. Om du tittar noga kan du se ägaren stå och ta upp beställning. |
|
|||
|
|||
Har lagt upp två bilder i ett album..men lyckas inte få in dem. Blir bara ett rött kryss. Får väl testa lte mer för du kanske känner igen familjen
|
|
||||
|
||||
Jag testade och det gick bra.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Passar också på att önska er en fin resa dit i sommar, så härligt att återvända efter sju år! Ann-Kristin (Ser nu att du hann före mig Janne) |
|
||||
|
||||
Vad tar du med denna gång? IFK har de ju redan. Hammarby?
|
|
||||
|
||||
Häcken förstås
/Ola |
|
|||
|
|||
För första gången i historien har Varberg ett fotbollslag i superettan..spelade 1-1 mot Hammarby. Så valet är självklart..Varbergs Bois får det bli!!
|
|
|||
|
|||
Citat:
När var du där senast? Finns det en massa nya hotell nu?? Det får inte växa för mycket!! |
|
|||
|
|||
Kalmar FF -halsduk måste de få i höst
Så mysigt där ser ut! Lissi |
|
||||
|
||||
Och den vackraste halsduken av dem alla!
/Netwolf - blåvit till den dag jag dör! |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag har skrivit resebrev därifrån varje år sedan 2007, läs gärna........ni kommer att känna igen er! Ann-Kristin |
|
|||
|
|||
Sneglar mot Tilos i år - lite ombyte från Kalymnos. Isådana fall får det nog blir "Rö´vitt" alltså en Degerfors IF halsduk som följer med
|
|
||||
|
||||
Citat:
Livadia 2006. Livadia 2012. |
|
|