![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
Vi är ett sällskap på 6 vuxna (69 år-42 år) och 4 barn (13 år -7 år) som för första gången köpt flygstolar till Kreta i slutet av juli (10 dagar) Jag har läst de flesta av era kloka och bra tips här inne men jag blev så sugen på att be er om råd om de hotell jag funderar på. Funderar på: Kato Stalos -Tropicana, Vigla apartments, Girogiali Agia Marina -Eva suites (ser nu även att Jasmine Village har lediga rum i Platanias) Jag räknar med ca 6000 kr per rum (3 rum) för våra 10 dgr Har mer eller mindre valt den delen av Chaniakusten efter att ha läst era inlägg här men är öppen för förslag. Vi tycker att det är skönt med kort transfer från flygplatsen så klart. Vi flyger med Ryan till Chania. Vi vill ha pool på hotellet för barnens skull och drömmen är att vara nära strand. Vi satsar på lägenhetshotell så att vi kan om vi vill fixa egen mat. Lagom avstånd till Chania verkar betyda en del också. Nu kastar jag ut frågan till er och hoppas att ni kan råda mig om bästa hotellet, mest prisvärda, strandläge, strand utan för mycket sten Om ni har bättre hotelltips än de jag hittat (vissa har jag bokat via booking redan) så ge mig tips. Funderar också på detta med kontanter och om vi ska räkna med att leta fram magväskan och bara ta med kontanter för 10 dgr? Önskar nu råd och tips. Gillar det här forumet starkt! Tack på förhand, Malin, Västerås |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Malin!
Jag har inte bott på något av hotellen men förra veckan bodde jag alldeles bredvid Tropicana och det låg så fint vid stranden med pool alldeles nära havet. Det är lugnare i Kato Stalos än i Platanias,finns mer shopping och restauranger i P. Men det är ju närmare Chania om ni bor i Kato Stalos. Kolla runt på forumet så hittar du fina restaurangtips och var det är bäst att bada.. Sassa |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,Malin jag har bott på jasmine village och det är det sämsta hotell vi bott på i platanias.har bott på en hel del andra som varit bra mycket bättre men de har nog varit dyrare iofs.Hotellet upplevde vi som mycket slitet och sunkiga rum.Frukost ingick när vi bodde här men den var riktigt usel.Jag tror nog du kan hitta bra mycket bättre i platanias.mvh micke
|
![]() |
|
|