|
||||
|
||||
frågor om pireus och båtbiljett
Hej ska nu ut och båtluffa för första gången.Landar i Aten 21:15 tar sen bussen nertill Pireus där jag bokat Hotell Pireus Dream.Mina frågor kan man ta sig till fots från busshållplatsen vid hamnen till hotellet har sett att det endast är ca 700m eller är det lite mycket lurvigt folk där om ni förstår vad jag menar.Fråga två vi tänker ta första båten som går 0715 till Milos kan man köpa biljett så tidigt nere i hamnen och var i så fall (ska till Milos en måndag morron den 23 juli)
Hoppas på svar Hälsningar Ellada |
|
|||
|
|||
Re: frågor om pireus och båtbiljett
Övernattade på Pireus Dream för ett par år sedan och upplevde inte att det var något speciellt otryggt område. Tvärtom så kan man gå nästan hela vägen dit via den stora vägen som går utmed hamnen och behöver alltså inte gå in på "skumma" smågator. Tror knappast att det handlar om 700 m från busshållplatsen utan snarare ca 300 meter.
Har för mig att biljettförsäljarna i hamnen öppnar vid 6-tiden på morgonen men det kanske någon annan har bättre koll på? |
|
|||
|
|||
Sv: frågor om pireus och båtbiljett
Kolla båtbiljett redan på flygplatsen när ni kommer så kanske ni kan köpa den där! Det är helt Ok att gå till Dream hotell, har bott där flera gånger- prata med dom om frukosten när ni åker så tidigt.
//Ingrid |
|
||||
|
||||
en å annan spånig jäkel knallar ju runt där, men inte mer än andra försiktighetsåtgärder än om ni skulle knalla omkring i Stockholm City... |
|
||||
|
||||
Tack för svaren.Tror ni att biljettförsäljningen är öppet så sent på flygplatsen? om inte får hoppas att det har öppet i hamnen på morgonen.
|
|
|