Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-14, 21:10
TonyWs avatar
TonyW TonyW är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012
Standard Reflektioner från Naxossemestern.

Då har jag landat hemma igen då, efter en mycket lyckad vistelse på fantastiska Naxos! Vill börja med att tacka alla er som svarade på mina frågor inför resan, det hjälpte mycket. Liksom e-guiden som var mycket informativ. Vi landade i Aten på fm o tog då bussen (x-96) till Pireus där vi köpte båtbiljetter till 1730-turen. Vi var framme på Naxos strax efter kl 23 o tog då en taxi till Hotel Prokopios, i agia Prokopios. Vi hade inte bokat i förväg. Det hotellet kan jag varmt rekommendera, vi trivdes mycket bra o ägarparet är verkligen hjälpsamma på alla sätt!! Stranden o badet var helt perfekt, med fantastiskt klart vatten. Restaurangerna ligger på rad efter strandremsan och jag tycker att Sunset Taverna var den klart bästa av dem som vi provade. Rekommenderas! Härligt att äta en middag där, i solnedgången. Buss till Naxos stad kostar 1,60 E o taxi ca 9-10 E. Dit åkte vi ofta på kvällsidan o flanerade i helmysiga Old Market, där det är lätt att hitta bra matställen. Manolis Taverna rekommenderas!! Vi passade på att hyra bil en dag o åkte till flera små byar uppe i bergen samt till några fina stränder. En riktig toppendag som vi inte ångrar!! Summasumarum en otroligt lyckad semester på 14 dagar, där vi fick allt vi ville ha: Sol o blå himmel varje dag, ca 25 grader på dagen o 20 på kvällen, god mat, vila o rekreation samt bra strand o perfekt o prisvärt boende!! Kan bara säga grattis till alla er som väljer att åka till Naxos, ni kommer inte att ångra er!! Jag kommer definitivt att återända...
Mvh Tony
Svara med citat
Gammal 2012-06-14, 21:24
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009
Standard Sv: Reflektioner från Naxossemestern.

Ja visst är Naxos underbart var där för första gången ifjol.
Ska dit igen under vår ö-luff ska definitivt prova Manolis
39 dagar kvar oh vad jag längtar
Svara med citat
Gammal 2012-06-14, 22:04
kego kego är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2011

Håller absolut med dig. Om tolv dagar åker vi till Naxos igen (för nionde gången).. helt underbart. Var där första gången 98. Har provat ett flertal andra öar också och många har varit bra men..... att komma till Naxos är som att komma hem. Man upptäcker nya saker varje gång, inte minst bland gränderna i gamla stan. Middag på Manolis blir det med säkerhet och även Vasilis taverna i gamla stan har otroligt god mat (deras vitlöksbröd går inte av för hackor). Detta året ska vi även passa på att åka en vecka till Milos. Har höga förväntningar på den ön och hoppas det också ska kunna bli en återvändar-ö.
/Kerstin
Svara med citat
Gammal 2012-06-15, 13:21
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av TonyW Visa inlägg
och jag tycker att Sunset Taverna var den klart bästa av dem som vi provade. Rekommenderas!
Jag kan bara hålla med!

Roligt att du är så nöjd med resan till Naxos!
Svara med citat
Gammal 2012-06-15, 19:53
schmidt48s avatar
schmidt48 schmidt48 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Håller med, Naxos är det bästa som finns, jag har besökt många öar men det är Naxos som är bäst, åker dit 18 augusti igen, men.... vi bor hela tiden på olika ställen, ibland ute i agios prokopios eller agia anna, ibland i stan. Det lutar åt chora denna resa, bara hyra moppe och dra ut till stränderna. Först ett par nätter på Santo, blir antaligen Rooms Mary denna gång, han är för mysig. Bott där många ggr, så han flyger fram i hamnen på Santo när han ser oss.

Maritha
Svara med citat
Gammal 2012-06-15, 20:13
Ewakis avatar
Ewaki Ewaki är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Härligt att höra att ni är nöjda med Naxos!! Åker dit den 1 juli... för vilken gång i ordningen vet jag inte...Man blir aldrig besviken!! Och har man som jag bara begränsad tid till resor och semester satsar man på ett säkert kort! 2 veckor kvar...
Svara med citat
Gammal 2012-06-16, 09:28
ingegerd46s avatar
ingegerd46 ingegerd46 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Vi har också Naxos som vår absoluta favoritö. Att gå iland på ön är som att komma hem, den optimala semestern. Vi bor alltid i Chora, på samma ställe, med lokalbefolkning runt ikring men även mindre pensionat. Hyr moppe eller beachbuggy och åker till stränderna i Plaka eller längre söderut. Tyvärr har vi inte varit där sen 2010 men kanske åker vi i september, bevakar flighter.
Svara med citat
Gammal 2012-06-16, 11:44
Smultron Smultron är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Re: Reflektioner från Naxossemestern.

Tror faktiskt aldrig att jag har hört någon säga att de inte tycker om Naxos
Det verkar vara en ö som faller (nästan?) alla i smaken.

Brukar alltid rekommendera Naxos till vänner, jobbarkompisar etc som ska ö-luffa för första gången. Vet att det inte är så stor risk att de ska bli missnöjda
Svara med citat
Gammal 2012-06-16, 16:58
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Det låter jättebra det ni skriver!
Vi åker nämligen till Naxos i morgon bitti för första gången. Hoppas bara båtresan blir lugn..

Katitzi
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:22.