Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-07-07, 21:44
Mafric Mafric är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 187
Standard Money money money

Καλισπέρα!
Vi ska snart återvända till Thassos och Skala Panagia efter några år på andra öar.
I år är det ju läget inte precis stabilare, men det ska mycket till innan vi överger vårt älskade Grekland. Vi vore ändå tacksamma om någon som varit där nyss kan berätta om det gick bra att ta ut pengar ur bankomaterna. Finns fortfarande den lilla bankomaten mellan Skala Panagia och Skala Potamia kvar. Och är den i bruk. Det är för övrigt den minsta bankomaten vi har sett. Supersöt! Eller måste man åka in till Limenas/Thassos stad för att få ut pengar? Eller går det endast att få ut pengar sporadiskt?

Nå Thassos - here we come (soon)!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-07-10, 13:02
Ören Ören är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Kramfors
Inlägg: 47
Standard Sv: Money money money

Jag var i Skala Potamia 13/6 - 27/6 en liten underbar ort som vi stortrivdes i.
Både jag och flera i mitt sällskap tog ut pengar i automaten efter huvudvägen. Kan bli fler besök på Thassos samma lugn som Karpathos vår favorit ö som väntar om 50 dagar.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-07-11, 06:19
Mafric Mafric är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 187
Standard Sv: Money money money

Tack för ditt svar, Ören. Det låter bra. Och då vet vi att den lilla bankomaten finns kvar dessutom.

Thassos hägrar verkligen, men vi var på Karpathos förra året och den ön har verkligen satt sig i mitt hjärta. Vi åkte av olika anledningar inte runt och utforskade ön själva med bil och hann därför endast uppleva ett fåtal platser. Det räckte ändå för att kärlek till Karpathos skulle uppstå. Jag längtar tillbaka till Pigadia och underbara Olympos.
I år blir första gången som vi åker tillbaka till en ö som vi varit på (trots att vi tyckt om dem alla), men Karpathos mååååååååste vi tillbaka till. Hälsa Karpathos och hundarna Timo och Oreo om du träffar dem. (Oreo var en liten fullenergisk valp förra året.) De "bodde" på vår favoritstrandtaverna en bit norr om Pigadia.

Ha en underbar resa!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-07-11, 11:05
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: Money money money

Mafric !
Då måste ni ta bussen till Lefkos och njuta av lugnet som är där.
Karpathos blev en favoritö för oss för tre år sedan.Bodde i Pigadia första gången och åkte med lokalbussen till olika stränder och Lefkos blev vår absoluta favorit så i höstas bodde vi där i 14 ljuvliga dagar.Bystranden är fin men vi vandrade iväg en bit till andra stränder där badkläder inte alltid är nödvändiga.
Monica
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-07-13, 12:52
Mafric Mafric är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 187
Standard Sv: Money money money

Vi hörde att Lefkos ska vara en fin strand men var inte där, så tack för tipset.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT