Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-19, 23:46
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Jag undrar om vem som skulle bli vräkt?

Jag sitter här på balkongen i Naxos och läser och skriver lite viktiga saker så här på kvällen. En tanke slår mej om mina grannar här.
En liten bit bort till vänster är det någon som spelar modern grekisk musik på lämpligt hög volym så man kan lyssna på det från vår balkong.
I vad som verkar vara ett hyreshus mittemot vårt finns en kille, knappast helt nykter som sjunger för sina kompisar där inne. Ibland sjunger han till musiken som hörs från längre bort och ibland sjunger han till en musik som vi andra inte hör.
Vad jag undrar är vilken av dessa som skulle bli vräkt först i Sverige. Här tycker jag det är enbart trevligt och det skulle jag tycka hemma också men jag är ganska säker på att någon skulle reagera om detta pågick vid 00.45 på natten i ett svenskt hyreslägenhetsområde.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2012-07-20, 10:07
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Standard Sv: Jag undrar om vem som skulle bli vräkt?

Jag gissar att dessa två inte skulle bli vräkta i Sverige utan att de grannar som känner sig störda får flytta.
Gunilla, som önskar er en fortsatt trevlig semester
Svara med citat
Gammal 2012-07-20, 11:04
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Jag skulle nog oxå köpa det hemma i Sverige. Nån enstaka gång. Men tänk att höra det var natt och sen ska man upp och jobba....
Nä, då hade man nog klagat. Fast som svensk, så hade man vänt sig direkt till hyresvärden, istället för att ta direktkontakt med störningsmomentet i fråga. Man känner ju inte, människan, gubevars!

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2012-07-20, 17:03
Irene53s avatar
Irene53 Irene53 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Här är det så kallt så det är inte många som sitter på balkongen den tiden på dygnet. Fast visst om det händer så kan det vara störande.
Svara med citat
Gammal 2012-07-20, 17:33
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Irene53 Visa inlägg
Här är det så kallt så det är inte många som sitter på balkongen den tiden på dygnet. Fast visst om det händer så kan det vara störande.

/Eva
Svara med citat
Gammal 2012-07-20, 17:41
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Fast som svensk, så hade man vänt sig direkt till hyresvärden, istället för att ta direktkontakt med störningsmomentet i fråga. Man känner ju inte, människan, gubevars!

/Netwolf
Ha ha, min man är ordförande i vår bostadsrättsförening och väldigt ofta när folk blir störda i andra uppgångar eller hus så ringer de till honom/oss oavsett om klockan är "mitt i natten" eller tidig morgon. Precis som om han kan göra något just då. De får väl själva gå och ringa på dörren till den som stör och tala om att de blir störda. Det är jobbigt när man blir väckt mitt i natten. Då stör ju de som ringer bara nån annan i sin tur.
På semestern har man ju större tolerans och vacker grekisk musik är ju något man kan stå ut med en natt eller två!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 08:44
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Ha ha, min man är ordförande i vår bostadsrättsförening och väldigt ofta när folk blir störda i andra uppgångar eller hus så ringer de till honom/oss oavsett om klockan är "mitt i natten" eller tidig morgon. Precis som om han kan göra något just då. De får väl själva gå och ringa på dörren till den som stör och tala om att de blir störda.

Ja, är det inte typiskt. En gg när jag satt med i en vägförening, var det problem med fortkörning i området. Jag blev utsedd till kontaktperson, för dessa frågor. När så folk började ringa, så bad jag vederbörande att SJÄLV ta kontakt med fortköraren i fråga. Många blev helt förfärade. "Ska jag göra det? Det är ju ditt jobb!" var kommentarer jag fick.
Kan tilläggas att mitt uppdrag inte blev så långlivat, så vi la ned det helt.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 21:09
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Det skulle bli du som blev vräkt eftersom du stalkar dina musikintresserade grannar. Det blir dagsböter för dig eller till och med fängelse beroende på hur stor kränkningen anses vara. Tänk på det
Svara med citat
Gammal 2012-07-23, 01:24
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

är i spanien just nu, hälsar på min dotter som jobbar på en bar. hon bor hos en spanjor i en 2a, hon har ett rum (knappt) på typ 5 kvadrat så jag sover på golvet. i vardagsrummet har han inhyst två unga spanjorskor. dygnsrytmmen är minst sagt uppåner. nu är jag ensam i lgh sen såver folk från å till på dygnets ljusa timmar. Ingen skulle säga ett ord om nått ljud, vare sej där , eller här. MAÑANA är devisen här, å det är skönt...
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:03.