Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-24, 14:43
elisabethhogstrom elisabethhogstrom är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2012
Standard Karpathos

Hej!

Jag är på Karpathos, i Pigadia och här blåser Svenskt lagom idag och det är 37 grader. Har ätit lunch på ett stamställe rakt ner från taxistationen mot hamnen som heter ELEA. Riktigt bra mat varje gång!!

Tidigare idag besökte vi en vingård som ligger uppe i bergen, precis efter byn Volada. 1:a vägen direkt till höger och sen körde vi en smal väg ca 5 minuter. Blå skylt sa "vingård":0)) Oj, så trevligt att bli visad runt och se hur en liten vingård fungerar. Vi köpte lite vin bara för att det var så trevligt där!
Svara med citat
Gammal 2012-07-24, 14:55
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Karpathos

Hejsan!! Det låter härligt, minsann....Där har jag aldrig varit, men nån gång köpt vin i Othos.Det var ett Mavrodaphne-liknande,ganska sött och starkt vin som tydligen producerats lokalt, kanske rent av från den vingård du besökte....Ha en fortsatt trevlig vistelse !!
Mikke
Svara med citat
Gammal 2012-07-24, 15:14
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Karpathos

Trevligt att höra! Jag har också ett par flaskor från den vingården. Vi hamnade där efter en vandring uppe i bergen.

Och Elea är som du säger riktigt bra. Hälsa Aris från mig! Deras makarounes är de näst bästa jag har ätit. (De bästa lagar Athoula i Spoa ) Och missa inte deras saganaki me meli!

Karin
som alltid längtar ner
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:54.