![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Jag är på Karpathos, i Pigadia och här blåser Svenskt lagom idag och det är 37 grader. Har ätit lunch på ett stamställe rakt ner från taxistationen mot hamnen som heter ELEA. Riktigt bra mat varje gång!! Tidigare idag besökte vi en vingård som ligger uppe i bergen, precis efter byn Volada. 1:a vägen direkt till höger och sen körde vi en smal väg ca 5 minuter. Blå skylt sa "vingård":0)) Oj, så trevligt att bli visad runt och se hur en liten vingård fungerar. Vi köpte lite vin bara för att det var så trevligt där! |
|
|||
|
|||
![]()
Hejsan!! Det låter härligt, minsann....Där har jag aldrig varit, men nån gång köpt vin i Othos.Det var ett Mavrodaphne-liknande,ganska sött och starkt vin som tydligen producerats lokalt, kanske rent av från den vingård du besökte....Ha en fortsatt trevlig vistelse !!
Mikke |
|
||||
|
||||
![]()
Trevligt att höra! Jag har också ett par flaskor från den vingården. Vi hamnade där efter en vandring uppe i bergen.
Och Elea är som du säger riktigt bra. Hälsa Aris från mig! ![]() ![]() ![]() Karin som alltid längtar ner |
![]() |
|
|