![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
ÅH säger jag bara!
TACK TACK! Lyckliga ni som lyckats skapa ett liv på Kreta. En fantastisk matfilm!! Förresten, hur mår vovven? Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Voven Milo har blivigt en ung stilig pojke som är mycket aktiv och härlig.
Han är en riktig bergshund. Vi gick förra veckan över Vitabergen från Igios Jannis till Kallergi vid Omalos. Han var med utan att visa minsta trötthet trots 12 timmars vandring. Vi har ett "Litet" problem.. Han jagar får & getter så vi kan ej ha honom lös vilket vi skulle vilja. Givetvis har vi försökt att träna honom och han är bättre men om en fåraherde ser honom jaga så smäller det direkt och det vågar vi ej prova. Härnere rekommenderar dom antingen att han går i koppel eller elhalsband och det känns som ett svårt val. Givetvis vill vi ej ge honom elstöt som hästarna får i sina hagar, samtidigt vill vi att han skall få njuta av sin frihet att ej gå i långkoppen även om han går relativt fint. Här är lite bilder från denna vandring över vitabergen med Milo. Igios Jannis till Omalos Om bilderna ser mörka ut "klicka utanför bilden" så den ej är markerad eller kör bildspelet. Olle I veckan som kommer skall vi gå från Anopolis över Pachnes till Igion Jannis och då skall han med. PS. vi åker pickupp en timme i början.'' Senast redigerad av Fysimera den 2012-08-01 klockan 19:05. |
|
|||
|
|||
![]()
Underbart! Vi kommer snart.
|
|
||||
|
||||
![]()
Härligt!
// KR |
|
||||
|
||||
![]()
Härlig film!
//maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
VILKEN FILM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
![]() ![]() ![]() Stort tack för länken! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vilken skön känsla
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Visst var den underbar! Härlig mat, detta skall grekerna hålla fast vid.
![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Måste bara berätta om vad herden Petros gör för att lära hundar hålla sig på avstånd från fåren...han stänger in hunden i en grotta ihop med några tackor och deras nyfödda lamm...
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tipset har hört lite andra motsvarande berättelser.
Har hört om en bagge som skall vara bra på att "uppfostra" hundar. Värt att prova eller kanske ett elhalsband är snällare om det används bara till en sak och kanske bara ett par gånger, vill ju ej att han skall bli rädd bara sluta jaga fåren. Detta är en kommentar om våran hund Milo läs inlägget högre upp i denna länk så förstår ni bakgrunden till hund prat. Olle |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för en underbar film!
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Kan inte låta bli att fortsätta förstöra mat-tråden och haka på hund pratet.
![]() Jag tror väldigt mycket på ett mildare umgänge med får (och ev andra djur) än att bli instängd i en grotta med dem o.s.v.! ![]() Jag är en nu "gammal" men ändock "bonnunge" vi hade både hundar och får m.fl djur där jag växte upp. När bekanta kom med hundar med mycket lek och jakt instingt blev det OFTA problem när de fick syn på fåren och de andra djuren - de blev "som helt galna" och jagade runt OM de fick cansen!! Allt man INTE får göra eller får komma till är ju spännande - eller hur? Och hundar har ju även sin starka medärvda instingt... Om ni har tid och känner en fåraherde låt Milos få bekanta sig med får och getter.... Det KAN fungera och lugna honom betydligt MEN jag förstår verkligen att ni inte släpper honom fritt!!! Han "leker" och Pang! FYYYYYYYYY TUSAN VAD HEMSKT!! Senast redigerad av Faestis den 2012-08-02 klockan 22:37. |
![]() |
|
|