![]() |
|
||||
|
||||
![]()
.
Hej! Har inte skrivit i detta forum innan men har lusläst flera månader. Har inte rest speciellt mycket och känner mig lite osäker. Var i Agia Marina en vecka våren 2011 och detta med mycket turister är inte min grej så vi hyrde bil och tog en tur till Elefonissi och en dag till Paleochora, bilturerna i bergen och på krokiga småvägar och speciellt Paleochoras stad gav mersmak. 20 September åker vi med familjen, vi har ett billigt hotel i Agia Marina som bas-station, dom som åker är jag,fru och 13 årig dotter och denna gång blir det 2 veckor (flyr mitt 50 års kalas :-) ) Antalet timmar framför Google Earth och era berättelser och bilder har gjort att jag fastnat för en tripp med hyrbil till Loutro med övernattning 3-4 nätter. Till min förskräckelse läser jag att det inte går att köra bil till Loutro.... Båt? som går några ggr/dag i ett land där jag inte behärskar språket och inte vet åt vilket håll norr är känns sådär... :-) Nu kommer frågorna: 1. Båten som går till Luotro från Chora Sfaikon, hur länge stannar den i Loutro?, dvs hinner man gå runt och kolla in hotellen, ifall det finns ledigt och med balkong mot havet och med Internet (13 årig dotter you know) 2. Har sett att det finns en promenad led från CS på ca 5 km, är det bergsbestigning inblandad eller klarar man det med envishet, ev cigg i mungipan och en halvsur 13 årig dotter ? 3. Finns det några "Taxibåtar" , Ev kostnad till Loutro ?? 4. Tycker ni att jag skall fega ur ? 5. Finns det andra mysiga småbyar med hotel, god mat och bilväg ända fram på Södra Kreta där det är lite "större mellanrum mellan solstolarna" ? Det blir några dagar i Paleochora iallafall, men fler utflyker hade varit roligt... Tacksam för all hjälp jag kan få. Mvh Jukka GBG |
|
|