|
||||
|
||||
tåget från flygplatsen till Korinth
Hej!
Någon som åkte tåget från flygplatsen till Korinth som vet vad biljettpriset är i år? Ja |
|
||||
|
||||
Sv: tåget från flygplatsen till Korinth
Priset är ca 9-10 € ,åkte i maj så kan ha ändrats
|
|
||||
|
||||
Tack Anneli
|
|
||||
|
||||
Hej
Tror jag gav 12,50 förra året i november. Lolis |
|
||||
|
||||
Har bara åkt från Korinth till flygplatsen en gång så jag är osäker på hur jag hittar. Men det står skyltar?
|
|
||||
|
||||
Hej
Du ska åka med Proastikos express train till Korinth tåget går till Kiato förra året gick dom 5:44, 6:44 ... 22:44. Har ingen koll om dom hur dom går i år. Man tar rulltrappan upp fixar biljett och stämplar den tar den vänstra trappen ned tåget går till höger. Det står ev KIATO på tåget. Ska ta tåget i November när det är dax för olivplockning. Lolis |
|
||||
|
||||
Lolis,
Det gick hur lätt som helst, när jag väl var på plats kom jag ihåg. Dessutom är det riktigt bra skyltat. Inte lika bra skyltat dock på själva tåget, stod inget på perrongskylten heller - men man har ju mål i mun. Priset är 12 Euro/enkel till Kiato. |
|
||||
|
||||
Det mesta brukar gå enkelt bara man tar det lugnt .
|
|
||||
|
||||
Giasso Lollis!
Var i Loutraki i år igen. Det är faktiskt väldigt smidigt med tåget. Nema problema. Det man dock kan fundera över hur de tänkte när de la exvis Korints station i ödemarken utan busstrafik. Enligt ryktet var tanken från början att stationen skulle legat i Loutraki. Men vad jag uppfattade det var det väl lite "politiskt". Hoppas du hade en bra olivsäsong förra året. Glada tillrop. |
|
||||
|
||||
Γεια σας Μαδπαλ
Oliv plockning gick det var lite oliver att skörda. Loutraki är en trevlig stad en strand mitt inne i stan. Ödemark det finns ett Lidl en bit bort . Det går bussar till Korinth eller kanske har gått. lolis |
|
|