![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Bara 11 dagar till avresa
![]() I år ska vi stanna i två veckor och vi kan ju inte äta souvlaki, dolmades, stifado och chorta (min favorit) varje dag.......SÅ, tipsa mig om någon annan grekisk rätt som är din favorit ![]() (Dock inte bläckfisk...... ![]() ![]() Deia |
|
||||
|
||||
![]()
Om det finns fyllda zuchini blommor eller saganaki.
/Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Tack!
Det ska jag skriva ut. Så bra med namnen på både svenska, grekiska och engelska. Citat:
![]() Deia ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Räkor eller musslor Saganaki, Gavros (småfisk i vinäger mm), friterad småfisk som ätes hel, fava (ärtpuré ), bondkorvar, lamm tsigaristo (kanske bara finns på Kreta?) småpajer med ost eller grönt...gärna fänkål
![]() Det finns ju såååå mycket gott att det är svårt komma på vad man ska skriva om ![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Small fish" har jag beställt en gång och oj vad jag rensade ben...... ![]() Paj är gott och fänkål likaså! Fava verka spännande - hoppas att vi får tillfälle att äta något annat än "Pommes frites". O'Nikos i Vathy (Ithaka) hoppas vi att besöka och där lär ju vara bra grekisk mat ![]() Deia ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ett fat med Atherinas, en rejäl portion tzatsiki, bröd, kallt vatten och ett glas ouzo. Det tycker jag är mums. ![]() |
![]() |
|
|