|
|||
|
|||
Fix i beställningssortimentet
Goda nyheter för alla som gillar FIX är att from 1/9 kommer den att finnas att beställa till samtliga butiker . 19.40 för 500ml med kollikrav på 24 st.
Trevligt tycker iaf. jag |
|
||||
|
||||
Sv: Fix i beställningssortimentet
Det var goda nyheter ...
//Conny |
|
|||
|
|||
Väldigt roligt, jag har ju själv varit med och gett Fix en skjuts in i Sverige genom den privatimport jag gjorde i våras. Den kostade då c:a en femma mer per flaska men det var det värt.
Dock är det nu så att den bara kommer att kunna beställas från Stockholms-, Uppsala-, Södermanlands-, Östergötlands-, Västmanlands-, och Örebros län. Men likväl är det trevligt att vi kan bidra lite genom att nu sätta igång att köpa Fix i Sverige. /Hasse |
|
|||
|
|||
Det kommer ju givetvis el hel del annat smått och gott också för dom som gillar öl.
|
|
|||
|
|||
Fast om den kvalar in till beställningssortimentet så skall den väl gå att beställa till hela landet eller ?
|
|
|||
|
|||
Efter lite efterforskning (systemets hemsida) inser jag att Hasse tyvärr har helt rätt. Den går bara att beställa till vissa butiker och ingen av dom ligger ens i närheten av mig ... Jaja tur man ska till Lesvos om en månad så kanske man kan hitta den där istället
|
|
||||
|
||||
Citat:
Vad jag kunde se så var kravet 12 st 500 ml flaskor för köp. PANAKAKIS |
|
||||
|
||||
Kul. Nu får vi hoppas att den kommer att kunna beställas över hela Sverige. Jag ska genast kontakta bolaget, för att framställa mitt önskemål. Gör det alla andra med, så kanske den kommer att kunna beställas överallt.
Vi måste ju stödja den grekiska exporten! /Netwolf |
|
||||
|
||||
Man får väl lov att beställa en låda då.
Skulle kanske efterfråga Alfa också. |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Alfa bryggs av Athenian Brewery som ägs av Heineken...
/kimmen |
|
|||
|
|||
Kan vi hoppas på att Systembolaget tar in en riktigt, riktigt bra ouzo också ?
|
|
||||
|
||||
Vad menar du?
|
|
||||
|
||||
Jag menar att Alfa inte är ett helt igenom "grekiskt" öl. Jag menar också att större delen av vinsten per såld flaska därmed hamnar hos Heineken i Holland istället för i Grekland...
/kimmen |
|
||||
|
||||
Förvisso, men produktion och sysselsättning är ju också värt en del.
|
|
|||
|
|||
Ursäkta den negativa tonen men vi var tre personer som drack upp varsin Fix i går till kvällsmaten. Det är INTE samma Fix som vi njöt storligen av för några år sedan. En medioker sötaktig lager i stort sett helt i avsaknad av beska. Både Mythos och Alfa är tveklöst en klass bättre.
Men döm själva, jag kommer definitivt att beställa mera vad det lider av både nostalgiska och "stödköpsskäl". /Hasse |
|
||||
|
||||
Citat:
Smakade det bra? Inte hemma i mitt "sunkiga" kök, inte /Netwolf |
|
|||
|
|||
Kan man beställa Alfa-väder också?
|
|
||||
|
||||
Fix finns sedan åtmistonte sedan i vintras i Uppsala på restaurang Alexander och 7 himmelska gluggar.
|
|
|