Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-28, 22:04
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Storm

- ja byar med stormstyrka i alla fall. Jag ser inte havet nu på kvällen, och vår vik lär inte beröras mycket av nordliga vindar, men jag tippar att det är enorma vågor i Kantouni-Linaria nu i kväll.

För första gången sen tidigt i våras har jag stängda fönster men det viner och dånar och väsnas , mystiska saker på verandan dunkar och slamrar. Locket till elmätarskåpet satt löst, det fick jag tejpa fast provisoriskt med en ficklampa i käften.

En stor blomkruka blåste omkull och gick sönder , får väl rädda blomman i morgon , nu passade jag in den under trappen så länge.

Kattungens kartong fick åka in i en skyddad hörna med stolar och bord framför.
Vore den ett människobarn skulle den gnälla och vara rädd nu, men den tuffingen kryper bara in i sin låda och somnar.

Det är klart kallare än i morse men fortfarande varmt.

Att största delen av sommaren är över kan man märka på växtligheten- vindruvornas blad har fått ett lite rasslande ljud och de växer inte mer, bara avvaktar. Fikonträdens blad är delvis vissna. Fikonkaktusen hänger och slokar. Till och med oleanderns blommor har vissnat.

Nu behöver vi regn,men det lär dröja ett tag än.

Eldsvådorna fortsätter på många håll och det måste vara fruktansvärt obehagligt för alla i närheten. Hos oss på Kalymnos finns det just inget kvar att elda upp...
Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 23:24
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Storm

[quote=Monica P;286242

Kattungens kartong fick åka in i en skyddad hörna med stolar och bord framför.
Vore den ett människobarn skulle den gnälla och vara rädd nu, men den tuffingen kryper bara in i sin låda och somnar.

[/quote]

Jag är ingen katt-fantast även om jag gillar alla djur. Men den där lille rackaren skulle jag säkert smälta för.

Masse
Svara med citat
Gammal 2012-08-29, 08:40
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Såg i morse, när jag gick för att köpa bröd, att två stora grenar på grannens benjaminfikus brutits av. Så det blåser här också. Ingen morgonpromenad idag.
Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 18:13
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Behagliga 30 grader nu och snäll vind !
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:16.