Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-28, 22:15
jolin jolin är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2012
Standard vandring o boende på norra delen av karpathos

Vi åker till Karpathos i två veckor nästa vecka. Har boende i Lefkos i fyra dagar men tänkte sen ta oss runt lite mer. Vill gärna se norra delarna och både vandra och sola. Inga långavadringar utan 3-4 timmar om dagen är lagom för oss. Har läst om kartan Road Editions (1:60.000) som vi ska skaffa. Hur är det med boende i Diafini, Avlona o Olymbos. Är det lätt att få tag på boende där eller bör man boka innan? Har ni förslag på boende, stränder o leder tar vi tacksamt emot det.
Hälsningar Jolin
Svara med citat
Gammal 2012-08-29, 13:33
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: vandring o boende på norra delen av karpathos

...jag tror inte man behöver boka boende vid den här tiden på året.
I Avlona bor det ju inga åretruntare, men kika in på byns enda taverna och spörj,så fixar det sej säkert. Familjen bor i Olympos, så där kan det bli boende på bägge ställena, vad vet jag....
Tavernan ligger i norra delen av Avlona vid början av väg-och vandringsled,dels mot Vroukounda och ävenså vägen ner mot Tristomo.....
På bergssidorna ner mot Avlonas södra del, kan man se låånga stentrappor som sneddar sej längs bergssidan....
Gillar man att knalla runt i terränglådan, så har Karpathos mykke å bju på....
Mikke
Svara med citat
Gammal 2012-08-29, 13:46
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

På Olympos och Diafani finns det flera boenden, så ni behöver säkert inte boka i förväg

Riitta
Svara med citat
Gammal 2012-08-29, 18:01
Niaass avatar
Niaas Niaas är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Ja, det er herlig å bo både i Olymbos og Diafian, og familien Lentakis ordner sikkert så dere kan bo i Avlona også.
I Olymbos er det bare å spørre når dere går gjonnom byen, og i Diafani er det flere hoteller.

Det er mange flotte steder å gå tur, her er en liten oversikt over de steder vi har gått. Både korte og lengre turer.

http://www.youtube.com/watch?v=-NuCLWCLvKk
Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 10:23
GiselaG GiselaG är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2012

Har i Diafani finns det gott om boenden och du behover inte boka i forvag. Olympos det samma. Jag skulle absolut rekommendera att aka till on Saria, norra Karpathos. Mycket vackert dar och man kan simma i laguner med underbart vatten. Pa Saria kan man aven promenera. Bor man i Diafani kan man promenera till Olympos, men da ar det ratt mycket uppfor.. Vad manga gor ar att ta bussen till Olympos och att promenera tillbaka. Fran Diafani kan man aven promenera norrut forst till Vananda (en liten strand 2 km bort) och sedan vidare till Avlona eller Tristomo. Vill man daremot promenera soderut kan man ga till papa-mines beach. Tar ca. 40 min. Det finns aven sma, fina strander pa vagen.

I Diafani tycker jag ni ska ga upp och se skolan, samt kyrkan. Valdigt vackert.

Hoppas du far en harlig resa!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:52.