|
||||
|
||||
Giorti Tsigariasto - Tsigariasto-festival!
För den som kan och har lust kommer det nu på söndag, den 9/9, att firas en Tsigariasto-festival i Therissos, Chania.
Therisso min första vinter (2009) skrämde vettet ur mig! Therisso 2001, nu i sällskap med Nilam och hennes man, var så mycket behagligare. Förutom det fantastiska lammet, kokt i vin och olivolja, kommer det att bjudas på livemusik av härliga Andreas Manolarakis, helt säkert massor med lokalt vin och utan tvekan dans. Therissos ligger ca 13km från Chania, bussarna går ytterst sällan och om det finns några lediga rum att hyra låter jag vara osagt. Jag har lyckats få en ledig dag och ska, självklart, närvara eftersom jag gillar Manolarakis, älskar tsigariasto och dyrkar lokalt vin! Jag ska dessutom boka restaurang till mitt kommande brölopp i just Therisso inför nästa år, så jag har häcken full. När exakt festligheterna går av stapeln vet jag inte , men efter 19.00 bör draget vara igång och hålla på till inpå morgonkvisten. //Kikh Senast redigerad av Kikh den 2012-09-07 klockan 01:22. |
|
||||
|
||||
Sv: Giorti Tsigariasto - Tsigariasto-festival!
Åååhhh vad jag önskar att jag kunde följa med! Måste tillägga att bara resan till Therisso genom ravinen är värt ett besök Sen bör man fortsätta färden över berget och passera byarna Zourva, Meskla osv. Fantastiskt vackert Jag tog mig denna tur i somras också och åt då naturligtvis lamm Tsigaristo i Therisso
En rättelse till Kickies bildtext nr 2 så är 2011 rätta året // Malin |
|
|||
|
|||
Ser helt magiskt ut!
Lissi |
|
||||
|
||||
Det låter helt underbart! Synd att man missar det.
|
|
|