![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Någon som tror/vet något om den generalstrejk som är annonserad till den 26 september?
Vi hamnade i en sådan ifjol men flygen gick då vid midnatt. Nu hade vi sådan tur att vi hamnade i den i år igen.... Nu åker vi den 27 på morgonen men det känns som om det kan bli förseningar. |
|
||||
|
||||
![]()
Enligt Livingingreece berörs inte flyget, däremot drabbar strejken båtarna. Läs om strejken en bit ner på denna sida.
|
|
||||
|
||||
![]()
Enligt Livingingreece blir det trots allt strejk bland flygledarna i morgon. De ska enligt samma källa strejka mellan 10.00-13.00 grekisk tid. Det blir även båtstrejk. Plus en hel del andra yrkesgrupper som går ut i 24 timmars strejk. Här finns en lista över vilka som ska strejka.
|
|
|||
|
|||
![]()
Uff, nå er det meldt streik igjen, torsdag 18.10. Det er generalstreike og det betyr vel at "alt" er i streik. Jeg reiser nemlig til Grekland den dagen. Noen som vet mer?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Takk Kalimera.
|
|
||||
|
||||
![]()
Nu står det att flygledarna ska strejka mellan 10.00-13.00, och båtarna inte går. Vi åkte färja vid förra strejken och det var inga problem. Alla båtar strejker inte. Jag antar att du åker från Mastichari på Kos, och de båtarna tror jag kommer att gå som vanligt.
|
|
|||
|
|||
![]()
Riktig det. De båtene går som regel alltid. Tenker mer på fly som skal lande i Aten ca. kl. 13.00.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det är nog bäst att du kollar med ditt flygbolag. De ska strejka mellan 10.00-13.00. Även taxi och tåg till och från flygplatsen ska strejka, men tydligen inte flygbussarna. Ska du flyga till Kos/Kalymnos från Aten, eller åker du båt till Kos/Kalymnos?
|
|
||||
|
||||
![]()
Ny generalstrejk är utlyst den 6-7 november. Läs mer här.
|
|
|||
|
|||
![]()
Det var streik da jeg dro til Kalymnos 18.10. Det ble selvfølgelig ganske forsinket fra København og landet i Aten for sent for flyet mitt til Kos. JEg hadde bestilt via SAS helt til Kos, så da jeg kom til Aten fikk jeg booket om til siste flyet til Kos og dermed rakk jeg siste båten til Kalymnos. Kom altså fram bare noen timer senere en planlagt. Nå hjemme igjen etter 2 uker i god varme. Jeg bader ikke om vannet er kaldt, men jeg badet! Det var god temperatur i vannet. Vi gikk mange gode fjellturer også. Aktiv ferie. Nå hjemme igjen til regn og kulde, men minnene og drømmene om Hellas og Kalymnos er jo der, så det er bare å glede seg til neste tur, forhåpentligvis i april....... Godt ha noe å se fram imot.
|
![]() |
|
|