|
||||
|
||||
Florens...
i oktober!
Åh , helt oväntat blir det en höstresa till Florens ( 4 nätter) och Bologna (1 natt ) med familjen...! Hur kan man bättre använda barnens höstlov tänkte vi, vad tror ni ? Om någon har tips på restauranger eller måsten/kultur / nöjen - förutom de självklara sevärdheterna så tar jag tacksamt emot. Kanske blir det en dagstur till Pisa nu när det är färre turister och kanske en sväng ut på den Toscanaka landsbygden. Vi har 4 hela dagar i Florens och en dag i Bologna ! |
|
||||
|
||||
Sv: Florens...
Jag ser bara en sak framför mig!
God mat!!! Florens, Toscana och Bologna. Det är det ultimata Italien med tanke på gott vin och underbar mat. Samma trick som i Grekland gäller! Gå in där det sitter mest Italienare och inte turister. Italien är lika bra som Grekland på mat om inte bättre i vissa fall, åtmindstone för barn. /Ulf |
|
|||
|
|||
Så mysigt för er att åka till underbara Italien som är ett av mina favoritländer . Kan bra hålla med Ulf om maten, gå en bit ifrån torgen och huvudgatorna så kommer du garanterat hitta någon mysig restaurang.
Om ni åker till Toscanska landsbygden måste ni gå in på lite vingårdar, de finns överallt och det är en så speciell känsla att knalla omkring och köpa med sig lite hem, med lite tur kommer ni lagom till skörden också. Gillar ni städer så ska ni absolut ta en tur till Siena också, en stad jag tycker betydligt bättre om än Florens (men smaken är ju som baken) Jag hoppas ni kommer få en underbar resa till Italien. //Ingela |
|
|||
|
|||
Håller med Ingela. Ett besök i Siena är ett måste om ni är i Toscana!!
Enligt vår mening är Siena den vackraste staden i Toscana. Längre söderut ligger även Montalcino med sina berömda viner. Men som sagt det är en bit från Florens. |
|
|