|
||||
|
||||
Vårt datorberoende...
...före 1996 eller nåt hade jag aldrig knappat på en dator. Sonen hade en Amiga, ja andra märkvärdiga lådor också, i successiv följd från 1985 ungefär, men det var han , det.
Idag hämtade jag min lilla dator från service-Nikos, som bytt virusskydd och städat den lite. Av olika skäl, hans och mina, har det tagit tre veckor att ordna med alltihop. Vi har hjälpt en släkting att flytta, han har varit på andra jobb, ja, lite av varje hindrade mig från att få datorn på bordet igen. Första veckan hade jag abstinens, gick löjligt nog in i hörnan med arbetsbordet och satte mig innan jag kom på att den inte var där. Andra veckan hade jag absolut inte tid att sakna den. Tredje veckan tänkte jag inte ens på saken. Men nu står den här igen, diskret surrande, och 36 brev väntar på att bli lästa. De flesta får vänta, för vädret är ljuvligt och trädgården har första prioritet. Frön och lökar ska i jorden. Jag ska hämta fårlortar uppe i bergssidans "mandri". Nya grannar från England behöver lite tips. Svägerskan som blev änka i våras har hyrt en liten lägenhet där hon bor med sin 97-åriga , mycket sjuka mamma, hon behöver en del hjälp.- Det finns alltid något att göra, konstigt nog. Jo, vi har haft höstens första regn! Alla var helt förtjusta, för det kom lugnt och rimligt intensivt, man hann sätta in saker under tak, man hann stänga bilfönster och källargluggar. Politiken har slutat att intressera vanligt folk, det finns andra saker att prata om. Jag plockar ett granatäpple och sätter mig i skuggan med en deckare. |
|
|||
|
|||
Sv: Vårt datorberoende...
Man ska väl inte uppmana till missbruk av något slag.....Men, måtte ditt datorberoende bestå, så att vi kan fortsätta få ta del av livet på Kalymnos! ;-)
|
|
||||
|
||||
Jag håller med Pnyx!
Dina inlägg och funderingar har varit saknade nu när du levt datorfritt. // KR |
|
||||
|
||||
Trevligt att du är med oss igen Monica Din arbetsbörda vekar inte minska Du skulle verkligen förtjäna lite semster i Sverige nån gång
Här är det fina soliga dagar för tillfället och frost på morgonen! Ha de så gott! Riitta |
|
||||
|
||||
Pnyx, KR: Jag tänker definitivt fortsätta att skriva. Det är fint att kunna "prata" med kända och okända vänner.
Riitta: Inte behöver jag semester, pensionär = ingen klocka...och redan bosatt på semsterort. Sverige har jag sett tillräckligt av under sextiotvå år... Varmt hos oss ! |
|
||||
|
||||
Alltid lika läsvärt att läsa dina inlägg, Monica.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Monica!
På ett fantastiskt sätt knyter du ihop en mycket skön inställning och förnöjsamhet till både cybervärlden och vardagens mylla. Beundrar mycket din förmåga att på ett kortfattat och kärnfullt sätt beskriva tillvaron. Mycket läsvärt!!!!!!!!!!!!!!! Masse |
|
|||
|
|||
Hej
Roligt att höra av dig. Jag har aldrig skrivit till dig men nu måste jag. Gissa vår abstinens när inte du skrivit om vardagen i Grekland. Trodde något alvarligare hade hänt men det var skönt att det bara var matriella ting. Det är underbart att läsa alla era skildringar så jag hoppas att du fortsätter. Hälsningar Inger (här regnar det och är grått) |
|
||||
|
||||
Hoppsan, det var värst...
Jag har ju skrivit mycket om Kalymnos, men det finns fler ställen att berätta om. Jag håller på att samla mig för en knippa reflexioner från våra somrar på Peloponnesos. |
|
|||
|
|||
Da har vi noe å se fra mot Monica!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Vi hoppas att vi nästa höst får göra detsamma, på din och Skevos altan. Ja, om vi kan ta oss till kära Kalymnos då, och hoppas på att det då är dags att skörda lite oliver kanske? Och kanske vi kan få uppleva en till ytterligt god middag hos er? Men det är ju ett ett helt år dit. Hur mår alla dina katter, förresten? Fam R |
|
||||
|
||||
Alla katter hälsar med en glad svans rakt upp i vädret.
Ett år går rätt fort, Hasse, så snart kan du finplanera. |
|
|