|
||||
|
||||
Varm oktober, dålig kondis.
Vi har en väldigt varm period nu, det är rena sommarvärmen. Just i kväll har det börjat blåsa lite men i flera dagar har det varit nästan vindstilla.
Inte mig emot, varje varm höstdag betyder väl en vinterdag mindre, och det tycker nog många är bra, detta år när eldningsoljan blivit jättedyr som extra bekymmer till "krisen". Vår uppvärmning består av ett el-element i svärmors rum och A/C i sovrummet, den senare brukar vi inte använda utom om det är jättekallt. En bloggande kretasvensk, Kenneth Duell, har berättat hur bra det är med avfuktare, så en sån ska jag köpa, eftersom det är den fuktiga vinterluften som kryper in i varje vrå, inklusive sängkläderna. Men nu är det varmt! Märkligt för en svensk att kunna ha sommarkläder fortfarande, och jag är felsynkroniserad, helt klart, i oktober ska man ha mer på sig. Det finns mer jag ska skaffa mig, nämligen bättre kondition. Gick upp på berget i går för att ta kort på den oerhört stilla havsviken, och blev trött efter 100 meter! Illa, här ska bli ordning på torpet -på med nya jumpadojor ! En rejäl promenad dagligen, sånt man bara inte orkar göra i sommarhettan. Det finns flera riktigt bra gym på ön men dels är det lite långt dit från oss och dels blir det lite dyrt. Eller om jag bara skyller på det... Många - mest par eller klungor av unga kvinnor- promenerar raskt och energiskt på vägen upp mot Agios Savvas, annars är det lite dåligt med lämpliga vägar på Kalymnos, trafiken avskräcker. Jag tycker att det verkar som om fler och fler har börjat träna, och det är möjligt, rentav troligt, att den yngre generationen unga kvinnor inte tänker bli i samma (o-)form som sina trinda och trötta mammor. Man ser också väldigt mycket fler cyklar på ön, av de mest varierande modeller, även elcyklar. Detta kan kanske , kanske a) leda till färre trafikolyckor, eftersom man inte gärna kan kvadda varenda cyklist som ligger ivägen eller b) öka olycksfrekvensen eftersom cyklisterna de facto ligger ivägen mitt i vägen... Halva oktober har redan gått, hur är det möjligt...och nordanvinden är varm... märkligt. Senast redigerad av Monica P den 2012-10-18 klockan 19:38. |
|
||||
|
||||
Sv: Varm oktober, dålig kondis.
Njut vidare av de varma vindarna. Här är det regnfyllda vindar mest hela tiden.
// KR |
|
||||
|
||||
Inte bra för symaskinexperten.
|
|
||||
|
||||
Men de trinda kvinnorna leder statistiken än så länge. Med eller utan hemsydda kläder...
|
|
|