![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Den mest fotograferade gränden i Chania, eller kanske rent av på hela Kreta, är Odos Angeloy. Det är ett stort nöje att äta lunch på Taverna Kalderími och se alla som stannar för att ta en bild. Jag brukar roa mig med att ta bilder av dem som tar bilder. Här finns fler bilder på fotografer, och en bild på vad alla fotograferar. |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och jag som alltid har trott att dom fotograferade något annat.
Min handtexxtade och inplastade skylt på Casa del Amores dörr, som jag har förfärdigat åt Georgos. Han ville upplysa boendespekulanter om sitt telefonnummer när han inte fanns på plats. Men det var det tydligen inte,,,,, ![]() ![]() Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Janne, den övre skylten med telefonnummer är den jag gav honom.Den undre vill jag inte kännas vid.
Birgitta, (som gillar att texta SNYGGT!) ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Åter till gränden i gamla stan. Hos Georgos på Casa del Amore bor vi varje gång vi är i Chania. Vi har nog bott i samtliga sex rum. Oftast högst upp, ett ganska nyinrett rum med en jättelik altan Men det är många trappor upp....
Tyvärr åker han och frun till barnen i USA ett par månader på vintern och då finns ingen möjlighet att bo där. Vi sitter, liksom Janne och Camilla, ofta på Taverna Kalderimi för att titta på folklivet. Här kommer inte turister för att shoppa utan för att fotografera och insupa atmosfären. Många kartor och guideböcker bäres och läses här. Om Georgos skulle ha fått 1 Euro för varje gång han hamnat på ett foto skulle han vara miljonär vid det här laget. Och om han hade fått turistguideslön hade det varit än mer Euro. Man frågar honom om allt och han är villig att ge en bra information om Chania. Dessutom är han nog Kretas trevligaste kille! Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Tyvärr har ytterligare ett av husen i gränden övergivits. Det gör att gränden har blivit mörkare.
|
![]() |
|
|