![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ta med skridskorna ni som skall hit inom en snar framtid! Och när möter Kreta Tre Kronor i hockey?
Jaha, nu är det kanske några som undrar om jag blivit helt tokig och snurrig i knoppen. Kommer vädret att bli så dåligt och kallt så att isen lägger sig på sjön vid Kournas? Nej, så är det självfallet inte. Vi blev inte lite förvånade, när vi såg en anslag om skridskobana här i Chania under vår promenad idag. Vem som vågar satsa på detta vet jag inte men kanske blir det något nytt och kul för Chaniaborna. Alla har ju börjat cykla så varför inte skridskor? I ett stort tält uppslaget på idrottsplatsen nedanför Stadsparken har anlagts en isbana. Skridskor kan hyras, öppet varje dag ända till kl 24. ![]() Anslaget ![]() "Ishallen" ![]() Allt sker med tomtens överinseende |
|
||||
|
||||
![]()
I framtiden kanske jag kan åka till Kreta o se på min favorit sport Bandy!!
Snacka om dubbel glädje. // KR |
|
||||
|
||||
![]()
Varför inte curling? Det är ju ett socialt spel, kul och kunde kanske kunna funka?
|
|
||||
|
||||
![]()
Det måste var hur spännande som helst för grekerna att prova på att åka skridskor. Hoppas att det slår väl ut. För några år sedan hörde jag om planer på att bygga en liten skridskobana på Naxos. Den skulle rikta sig till turister under sommartid. Men det blev inte av.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
|