Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-12-02, 10:17
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sånger från hela världen

Med min kaffekopp och macka och med en flock katter kring fötterna njuter jag söndagsmorgonens lugn. Det behövs, för till sent i går kväll var jag och ett femtiotal andra helt egagerade i Natasa Moysoglous intensiva sång, det var en av de bästa kvällar vi haft på Amoni.

Det var storm här i fredags och i går, så det var lite nervöst - skulle det bli båtförbud, skulle sångerskan kunna ta sig över från Kos? Vi är rätt vana vid den problematiken här på ön. Ingen är förvånad. Man förbereder sina resor med tanke på eventuellt stopp. Masticharis tavernor/hotell lever till stor del på ovädershejdade resenärer.

Men vi har ju piraten, han med "Anna Maria", han kör i vilket väder som helst. Jag har aldrig åkt med honom ,men enligt vänner lär det vara en hisnande affär. - Natasa kom i allafall över från Kos och det var tur för oss andra.

Lokalen hade inte varit använd sen i våras, så det var lite stök med städning och uppställande av bord och stolar, inköp av vin och drickor, kopplande av tiotals sladdar till ljudanläggningen. Det är ett trevligt jobb, tycker jag, var och en i gänget gör lite nytta och resultatet blir gott.

Sångerskan var hes och uppskattade några koppar grönt te innan start. Sen sjöng hon i stort sett oavbrutet fram till midnatt, och auditoriet var helt fast, knappt att nån gick ut för att röka. Lite vin, nån öl, men det är aldrig några excesser i vårt sällskap, man kommer för musiken.

Nu har vi ett tillfälle kvar, på onsdag, och jag ser fram emot det redan nu.

Vädret är hur fint som helst, snart slutar vi att tro på väderspåmännen som sagt regn och regn och regn.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-12-02, 11:29
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Re: Sånger från hela världen

Låter verkligen jättetrevligt!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-12-02, 13:05
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 527
Standard Sv: Sånger från hela världen

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Sen sjöng hon i stort sett oavbrutet fram till midnatt, och auditoriet var helt fast, knappt att nån gick ut för att röka. Lite vin, nån öl, men det är aldrig några excesser i vårt sällskap, man kommer för musiken.
Låter alldeles underbart! Vem är Natasa Moysoglou? Är hon känd?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-12-02, 13:36
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Sånger från hela världen

Jag vet inte hur känd hon är utanför sina kretsar, hon spelar piano och sjunger ensam men har också jobbat ihop med en mängd grekiska musiker, mest i Aten. Sångerna är inte de allra vanligaste , jag kan inte sätta en etikett på dem, men lite internationella -Latinamerika, Portugal, Italien utöver de grekiska. På onsdag har vi temat "Kabul, Darwin, Bodrum" som ska manifestera grekers förståelse för andra ut/in/vandrare, gästarbetare,svartskallar...för vi gillar inte Chrysi Avgi.

Jag är rätt säker på att det blir ett stort avsnitt på Aigaion TV som kan ses via datorn. Mammas var där hela kvällen, hes han också, så han fick kamomillte i stället för vin.

Jag ska leta reda på web-sidan för Aigaion TV strax.

Datorn är seg idag.
www.livestream.com/AIGAIOTELEVISION

Normalt börjar sändningarna kl 15 grekisk tid och pågår till 17, men såna här längre reportage brukar man lägga ut efter det vanliga programmet.

Senast redigerad av Monica P den 2012-12-02 klockan 13:44.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-12-02, 22:04
KRs avatar
KR KR är uppkopplad nu
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 782
Standard Sv: Sånger från hela världen

Synd att det är så långt till Kalymnos.
Hade varit härligt att kunna vara med er.
//
KR
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT