|
||||
|
||||
Att komma ut ur garderoben...
Varje gång jag rakar mig tänker jag på olika saker. Jag antar att det är detsamma för alla som rakar sig. Jag tänker på yada yada, jag tänker på ditten och datten, jag tänker på saker jag har gjort, jag tänker på saker jag ska göra och jag tänker på saker jag borde ha gjort. Men det är en sak som jag alltid tänker på, som alltid återkommer, och det är helt obegripligt. Jag rakade mig idag, och tänkte ånyo på samma sak. Efter ungefär tre minuters rakning, tänker jag VARJE gång på detta:
Jag tänker – av någon outgrundlig anledning – på den öde hotellbyn Dionysos Village på östra Kreta. Nu är det äntligen sagt, och jag kan gå vidare i livet. Tack för att ni lyssnade. Senast redigerad av Kalimera den 2012-12-08 klockan 17:44. |
|
||||
|
||||
Sv: Att komma ut ur garderoben...
Du kan väl köpa byn och göra ett Kalimeracentrum? Det borde vara prutläge nu!
Gunilla |
|
||||
|
||||
Visst är det. Men jag kanske måste sluta raka mig då, och den Janne vill du inte se.
|
|
||||
|
||||
Du är för rolig.
Men associationer är märkliga. Varför tänker jag på min äldste son när jag skalar potatis? |
|
||||
|
||||
Hahaha...underbart Jag trodde bara att det bara var jag som är så knäpp Jag tänker på samma sak varje gång jag nopprar mina ögonbryn... Men vad eller vem det är tänker jag inte tala om nu... Det får räcka med en galen bekännelse idag
Malin |
|
||||
|
||||
Citat:
I morgon är en annan dag. Kommer det en bekännelse då? |
|
|||
|
|||
Vi har passerat där många gånger. Varje gång undrar vi hur någon har kunnat satsa en massa pengar på någonting så olönsamt. Hoppas han inte blev fattig på felsatsningen.
|
|
|||
|
|||
Janne,
Du kan vara glad att du både får raka dig och tänka fritt utan att bli störd! Ylva passar alltid på att prata med mig, då jag inte kan höra pga rakapparaten! Är det någon som varit inne i "byn" och kan berätta om den? Vi hade redan sett den på avstånd sommaren 1996 och förundrats. Under hösten blev jag uppringd av en nybliven änka, som via Svensk Utlandsbosättning fått reda på att vi köpt hus på Kreta. Hon ville ha råd, om jag trodde det var något för henne. När hon åkt ned för att bese anläggningen, hade hon mötts av en helt tom buss för 50 personer, som transporterat henne till byn. Det var vackert, tyckte hon, men gäster saknades. Mitt råd var det vanliga: Börja läs grekiska och provbo i en mindre by, före ev. köp. Hur det avlöpte, vet jag inte. /Jannis |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Jag tänker alltid på vår årliga septemberresa till Grekland när jag hänger tvätt! Då drömmer jag mig till en ny balkong på ett nytt hotell och undrar över nya upptäckter jag ska göra och vilka nya människor jag ska möta
|
|
||||
|
||||
Jag har inte varit inne i byn. Varje gång vi har varit där (vi brukar stanna till) har det sett igenbommat ut.
Det låter bra mycket trevligare än den som jag tänker på. |
|
||||
|
||||
Rätt kul det där. Varje morgon när jag lägger ögonskugga tänker jag på toalettbordet och spegeln på ett hotell på Kreta. En speciell känsla kommer över mig. Myssa
|
|
||||
|
||||
Citat:
Tur att det är sådana sakar man tänker på. |
|
||||
|
||||
När jag tvättar håret tänker jag på den lilla grusstigen som går ner till "skolstranden" där Potokakistranden börjar i Phytagorion på Samos!
Varför, det kan man verkligen fråga sig... Visst är det fint när hela havet öppnar sig framför ens fötter, men långt ifrån den vackraste vyn man kan tänka sig i Grekland! Katitzi |
|
||||
|
||||
När jag kokar pasta tänker jag alltid på Tilos. Varför då? Jo, kryddorna jag sen använder i köttfärssåsen (bl.a. timjan som jag plockat på Tilos) triggar igång minnena från ett gäng underbara resor dit. Förresten, tack Janne för tipset att åka till Tilos som vi fick för snart 10 år sen.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Jisses vad tiden går. Vi reste till Tilos första gången hösten 2001, ni reste kanske dit året efter. Jag glömmer aldrig den vistelsen, för det var då planen flög in i WTC i New York. |
|
|||
|
|||
Kul tråd!
Själv brukar jag vandra i tiden,som Billy Pilgrim i Slakthus 5 av Curt Vonnegut. Jag dagdrömmer ofta och beroende på vad jag gör,kan jag ena stunden vara vid Agia Anna och i nästa sekvens vid Agios Pavlos på Amorgos.Men den bästa "vandringen" är när jag har duschat och tagit en ouzo före middan på Honeymoon, Santorini- och då gå den lilla promenaden till Julias restaurang.Just den där lilla promenaden tycker jag så mycket om. |
|
||||
|
||||
Den byter jag till mig, så kan du ta över min ödeby på östra Kreta.
|
|
|||
|
|||
Hver eneste dag i 32 år har jeg tænkt på "Skouna Bar" i Naxos Chora.
Baren eksisterer ikke længere, og har ikke gjort det i mange mange år... |
|
|||
|
|||
När jag inte kan somna så tänker jag på när jag skuttar vägen ner till Tsigoristranden på Schinoussa för första gången på säsongen
somnar med ett leende. |
|
|