![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej
Hade velat testa att bo i Chania stad i sommar, då förra året vart vi i agii apostoli,(och besökte staden 1 ggr) och året dessförinnan platanias. MEN..söker jag hos de olika resebolagen, apollo, ving, fritidsresor,solresor, airtours så verkar de inte erbjuda charter eller hotell hit? Någon som brukar bo i chania stad? hur gör ni? med vilka åker ni? Mvh Maria |
|
|||
|
|||
![]()
Hur länge skall du bo där?
Paul |
|
||||
|
||||
![]()
Bara en veckas semester tänkte jag i sommar
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej
Fritidsresor har två hotell i Nea Chora 1,5 km in till gamla stan. lolis |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ja tack, såg detta sen efter mitt inlägg här, insåg inte hur nära nea chora är staden.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej igen.
Nea Chora är underbart och så nära in till Chania centrum, 5-10 min per fot. Vi har bott i Chania ganska många gånger och ofta valt flygstolar för resan och sedan bokat via Booking.com eller liknande. Vi kan området relativt bra, som turister, och brukar välja hotell utifrån årstid. Senast i december bodde vi mitt i det "öde" gamla stan. Det var en njutning. Man kommer de boende väldigt nära och det är verkligen fint. Det var "grymma" dagar med bara stor njutning. Fundera på om du vill bo i gammal genuin miljö (som är ganska turist attackerad på sommaren) eller vid den lokala stranden Nea Chora eller kanske lite på andra sidan mot den andra lokala stranden Koum Kapi. Paul |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tack för tipset! Det lutar som sagt åt nea chora, då det är "enklast" att ta en färdig resa...detta är bara 3e ggr till Kreta överhuvudtaget, och är lite för "feg" för flygstol och hotell...även om det är något jag brukar göra till Gran Canaria på vintern...men då har jag ju varit där ett flertal gånger mer än Kreta. Dock tror jag att Kreta kommer att bli ett ställe att besöka varje sommar...då första året vi var där, så var jag fast! Nu testar vi lite olika ställen, för att se om man hittar en favorit.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nea Chora är underbart sommartid.
Har något favoritställe där, eller rättare sagt flera, vad det gäller restauranger. Missa inte To Megazaki, det kan bli en riktigt kul och bra upplevelse. Arocaria Apartment är ett perfekt hotell om det finns som val för dig. Det ser inte så roligt ut på bild, men allt fungerar perfekt och jag har aldrig sovit så gott någonstans på Kreta. Välj Nea Chora, det kommer att bli toppen! Paul |
|
|||
|
|||
![]()
FalkLauritsen (Danmark) har et hotel i Nea Chora. Hotellet hedder Iro..
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tack! |
|
||||
|
||||
![]() Citat: