|
||||
|
||||
Greklands populäraste ö 2013
Nu är det återigen dags att rösta fram Greklands bästa ö. Förra året vann Naxos - för åttonde året i rad dessutom! De tio populäraste öarna 2012 var följande:
1. Naxos 2. Kreta 3. Karpathos 4. Amorgos 5. Rhodos 6. Samos 7. Skiathos 8. Kalymnos 9. Tilos 10. Kefalonia Hela listan för 2012 finns här. Undrar om Naxos kommer att petas ner från den eviga förstaplatsen? Kanske är det dags för Kreta att överta den placeringen? Vi får se. Rösta på dina tre favoritöar här. Senast redigerad av Kalimera den 2013-01-07 klockan 13:47. |
|
||||
|
||||
Sv: Greklands populäraste ö 2013
Omröstningen pågår hela januari, så än finns det tid att rösta.
|
|
||||
|
||||
Nu är det bara en vecka kvar att påverka utgången.
|
|
||||
|
||||
Idag är sista dagen att rösta.
|
|
|||
|
|||
När får vi se resultatet?
|
|
||||
|
||||
Jag börjar presentera resultatet denna veckan.
|
|
|||
|
|||
Bra! Tack!
|
|
||||
|
||||
Nu är öarna som kom på plats 51-65 publicerade. I morgon tisdag avslöjas öarna som kom på plats 41-50.
|
|
||||
|
||||
Nu är de publicerade.
|
|
||||
|
||||
Nu är öarna som kom på platserna 31-40 publicerade.
|
|
||||
|
||||
Nu är öarna som kom på platserna 11-20 publicerade. Det börjar dra ihop sig, snart är det dags för den spännande tio-i-topp-listan.
|
|
||||
|
||||
I morgon lördag avslöjas vilka öar som kom på de tio första platserna. Är det någon som kan gissa topp-tre?
|
|
||||
|
||||
Vad roligt att både Folegandros och Ios klättrat så fint i listan.
Eva |
|
|||
|
|||
Nä jag kan inte gissa topp tre, MEN jag kan gissa vilka 10 öar som finns på topp tio listan (skriven i bokstavsordning):
Amorgos Karpathos Kreta Naxos Rhodos Samos Santorini Skiathos Skopelos Tilos Pyttan |
|
||||
|
||||
Jag dristar mig till att gissa tio i topp.
Kalymnos och Kefalonia har åkt ur. Tror att Skopelos och Santorini kommit in på tio i topp. Årets resultat blir sålunda: 1. Naxos 2. Kreta 3. Tilos 4. Skopelos 5. Rhodos 6. Amorgos 7. Samos 8. Santorini 9. Karpathos 10. Skiatos Kommer jag att få rätt? Birgitta. |
|
||||
|
||||
Gissning
1. Naxos 2. Kreta 3. Karpathos 4. Tilos 5. Rhodos 6. Amorgos 7. Skopelos 8. Samos 9. Skiathos 10. Santorini |
|
||||
|
||||
Ni som gissade hade rätt på öarna, men inte placeringarna.
Nu är hela listan publicerad. Ni hittar den här. |
|
|||
|
|||
Precis vad jag anade att KRETA skulle komma på 1:a plats och det var ju roligt!....det skrivs ju så mycket om just Kreta här på forumet, tex Arnes och Birgittas trevliga resebrev och alla andra som skriver om ön kanske påverkar en del! Kul också att Tilos och Samos klättrat upp i popularitet! |
|
||||
|
||||
Ja det var ju ett ganska väntat resultat. Att Kreta kommer först är ju inte så konstigt för dit reser ju så många men att en så pass liten ö som Amorgos kan placera sig på tredje plats är ju egentligen helt fantastiskt. Tyvärr skrivs det inte längre lika mycket i forumet om de mindre öarna men uppenbarligen är vi fler som är väldigt förtjusta i dessa.
Eva |
|
||||
|
||||
Ha,ha!
Jag trodde ju på Naxos igen, där är ju våra hjärtan. Men så hann Kreta ikapp. Har vi gjort för mycket reklam? Men nu har vi planerat in ytterligare en resa till Kreta och även Naxos under året. Snabbdagbok kommer. Jag trodde Tilos skulle gå skyhögt. Det är ju så många som skrivit om denna pärla under året om varit. När kommer vår absoluta favorit upp på topp tio? Det vill säga Fourni. En liten ö med 2000 bofasta. På den lilla ön lever man ett totalt grekiskt vardagsliv. Man njuter varje sekund. Birgitta. |
|
|